actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 22:32
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
W-Kracht geeft info over windturbines

artikel:
BEERSE - De firma W-Kracht organiseert op maandag 30 november een informatievergadering over de mogelijke plaatsing van vijf windturbines in het industrieterrein Beerse-Zuid.
Het project dat W-kracht daarover voorbereidt, gaat over 5 windmolens die geplaatst worden op het bedrijventerrein Beerse-Zuid. De windturbines produceren groene stroom met een equivalent van het gemiddeld jaarlijks verbruik van ongeveer 6.075 gezinnen.

De gemeenteraad van Beerse ging vorige maand al principieel akkoord met het windmolenproject. W-kracht bereidt daarover een dossier voor dat ze wi indienen bij de bevoegde instanties.

Op maandag 30 november licht W-Kracht het project van 19u tot 20.30u toe op een informatievergadering in de gebouwen van REM-B op Rouwbergskens 5 in Beerse. Iedereen is welkom, maar inschrijven is noodzakelijk. Info: info@w-kracht.be

eigen mening: Ik vind het ongelooflijk goed dat W-kracht een informatievergadering organiseren voor iedereen. Regelmatig zie ik als ik door een dorp of stad rijd petities tegen de ramen van woningen of op een bord aan hun huis staan die tegen locale windmolens zijn. Natuurlijk zijn er wel nadelen van windenergie, zoals dat er vogels sterven doordat ze ertegenaan vliegen. Maar deze nadelen wegen helemaal niet op tegen de voordelen. En als ik dan de redenen van deze locale mensen hoor: 'Het verslechtert mijn uitzicht.', dan ben ik teleurgesteld in de mensheid. Het is ten eerste al veel milieuvriendelijker, als mensen liever bekommerd zijn over hun uitzicht dan over hun achter...achterkleinkinderen, dan roept dat veel vragen bij me op. Ook is dit op termijn veel beter voor de portemonnee. Veel meer mensen zullen hierdoor bijvoorbeeld warmer gehouden worden in de winter dan wanneer de energie enkel word opgewekt door fossiele brandstof. Daarom vind ik het goed dat W-kracht een informatievergadering houdt en hoop ik dat deze veel publiek krijgt. Ook hoop ik dat dit soort infovergaderingen meer wordt gedaan.

bron: internet (http://www.gva.be/cnt/blbva_0198590...er-windturbines)
datum: 23/11/2015 21:59

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 23rd November 2015 om 22:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.