actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th August 2016, 23:28
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
Verdacht pakket Antwerpen-Centraal blijkt vergeten koffer

In Antwerpen-Centraal zijn de perrons op de verdiepingen -1 en -2 omstreeks 18.30 uur opnieuw vrijgegeven, nadat ze zowat een uur afgesloten waren omwille van een verdacht pakket.

Ontmijningsdienst Dovo kwam ter plaatse en concludeerde dat het pakket slechts een onschadelijke koffer was, die allicht door een reiziger was achtergelaten. De gevolgen voor het treinverkeer kunnen nog uren aanslepen.

Na de vondst van de koffer werd eerst om 17.15 uur het niveau -2 en vervolgens om 17.45 uur het niveau -1 ontruimd. Het treinverkeer op die sporen werd beperkt tot Antwerpen-Berchem. Doorgaand treinverkeer van en naar Nederland moest bovengronds omrijden.

‘Antwerpen-Berchem heeft wel enigszins kunnen dienen als bufferstation, maar je moet als reiziger toch nog de hele avondspits rekening houden met mogelijke vertragingen’, zegt Frédéric Petit van Infrabel.

bron: De Standaard

eigen mening: De mensen klagen vaak dat de treinen van de NMBS nooit op tijd zijn, en voor sommige lijnen is dat misschien zo, maar vaak rijden de treinen toch mooi op schema. Als dat dan wordt verstoord om zo'n (uiteindelijk) banale reden, kan je toch maar weer eens lachen met ons belgenlandje. Toch zouden de commentaren nog erger geweest zijn als het tegenovergestelde gebeurd zou zijn, namelijk dat er een bom was die de NMBS genegeerd had, denkende dat het een onschuldige koffer is. Want wat is er logischer dan een koffer in een station? Ik neem zelf al een aantal jaar bijna dagelijks de trein (tijdens het schooljaar dan toch) en ik weet niet hoe ik zelf zou reageren als ik een koffer zou zien staan zonder iemand bij. Waarschijnlijk bezorgd en een beetje bang, maar in mijn achterhoofd toch ook het gevoel dat ik niet paranoïde moet doen en mij niet belachelijk moet maken. Ik zou alleszins nooit er een melding van doen. Chapeau dus voor de NMBS om geen enkel risico te nemen (wat natuurlijk logisch klinkt als ik het zo opschrijf) en de waarschijnlijke klachten naast zich neer te leggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.