actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2016, 13:21
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
Spaanse luchtvaartmaatschappijen weigeren proefdieren mee te nemen aan boord

Een Spaans legervliegtuig heeft dit weekend 29 kooien met proefdieren naar Gran Canaria overgevlogen. Twee Spaanse luchtvaartmaatschappijen weigeren nog langer dieren die voor laboratoria bestemd zijn mee aan boord te nemen.
De dieren waren bestemd voor de University of La Laguna op Tenerife en zouden normaal vrijdag al vertrokken zijn. Maar de luchtvaartmaatschappijen Iberia en Air Europa hebben beslist om geen proefdieren meer aan boord te nemen.

“De dieren vertrokken twee maand geleden in Madrid maar geraakten niet op hun bestemming. Daarom hebben we dit weekend de hulp van het leger ingeroepen. Een militair toestel bracht de kooien nu ter plaatse.” Volgens Javier Castro Hernández van het universitair hospitaal op de Canarische Eilanden wordt zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht voor het probleem. Want het Spaanse leger wil er geen gewoonte van maken om in te springen. “Dat is onze taak niet”, klinkt het.

De Spaanse luchtvaartmaatschappijen zijn in ieder geval niet van plan om het boycot op te geven. Tot grote vreugde van dierenrechtenorganisaties en vereniging tegen proefdieren.

Bron: Het Nieuwsblad, buitenland, 28/11/2016, http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161128_02595999

Eigen mening:
Ik begrijp dat het vliegtuigmaatschappij de proefdieren niet laat overvliegen. Dieren hebben namelijk ook rechten. Het is erg dat dieren worden gebruikt om medicijnen, vaccinaties en andere wetenschappelijke dingen op te testen. Maar ook snap ik de wetenschappers en de University van La Laguna op Tenerife. Zij willen belangrijke en misschien wel mensenlevens reddende medicijnen testen. Zij kunnen het alleen maar testen op dieren, want iets op een mens testen voor men een zekerheid heeft dat het werkt, zal men niet doen en is niet aanvaard in de maatschappij. Wat doen ze dan? Het leger erbij halen om de proefdieren te halen. Dit is wel extreem, maar als er geen andere manier is dan begrijp ik deze handeling wel.
Toch ben ik meer van mening om op zo min mogelijk dieren te testen, want dat is niet eerlijk voor die dieren. Dieren zijn even belangrijk als mensen, want uiteindelijk zijn wij zelf ook dieren. Ik weet dat het testen op dieren nooit zal stoppen, men zal het blijven doen. Maar ik hoop toch dat het gaat minderen. Wetenschappers moeten iets nieuw verzinnen op wat ze kunnen testen, zodat ze stilaan de dieren gerust kunnen laten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.