actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2016, 15:04
Benthe.A*rts Benthe.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 49
Meisje (4) van wie hartbrekende foto viraal ging, verliest de strijd tegen kanker

Bron: Het Laatste Nieuws
Link: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-kanker.dhtml

Het Engelse meisje Jessica Whelan (4) vocht meer dan dertien maanden een dappere strijd tegen kanker. Een schrijnende foto van haar, getiteld 'Dit is het ware gezicht van kinderkanker', ging viraal niet lang nadat haar papa hem op Facebook gezet had. Nu heeft hij via de sociale netwerksite laten weten dat zijn dochtertje de strijd verloren heeft.

Na meer dan een jaar gestreden te hebben, stierf de dappere Jessica om 7 uur deze ochtend. "Ik voel zowel verdriet als opluchting wanneer ik jullie vertel dat Jessica eindelijk vrede heeft gevonden", schreef haar papa in een Facebook bericht. "Ze moet niet langer lijden, niet langer pijn voelen."
"Mijn prinses heeft nu engelenvleugeltjes en is naar boven gegaan om met haar vrienden en geliefden te spelen. Ze zal nu naar beneden kijken naar ons en haar kleine broertje tot we op een dag opnieuw samen zijn."

Papa's kleine meisje

"Afgelopen nacht heeft ze me eindelijk toegelaten om haar in mijn armen te nemen. We hebben geknuffeld terwijl ik haar vertelde hoeveel ik van haar hield. Ik heb haar opnieuw verteld dat het oké was om haar ogen te sluiten en te gaan slapen. Ik heb haar voorhoofdje en haar lippen meermaals gekust. Het lijkt erop dat ze dat nodig had om eindelijk rust te vinden want acht uur later blies ze haar laatste adem uit. Vanaf het begin tot het bittere eind was ze papa's kleine meisje. Het voelt alsof een groot deel van me is afgerukt, maar ik ben blij dat ik haar troost heb kunnen bieden in haar laatste uren. Ze is vredig en rustig heengegaan."

Op het einde van het bericht bedankt Jessica's papa iedereen die de berichten gedeeld heeft en deel heeft uitgemaakt van hun moeilijke weg. Daarna vraagt hij om privacy om het verlies van zijn prachtige prinses te verwerken.

Eigen Mening:
Dat een kindje van 4 jaar moet sterven door deze vreselijke ziekte vind ik verschrikkelijk. Ik weet dat er dagelijks vele mensen aan kanker sterven maar dit artikel laat je niet onberoerd. Veel vormen van kanker kunnen bestreden worden met chemo of andere medicatie. Maar soms is de kanker sterker en verliest het medische leger de oneerlijke strijd. Als je de foto bekijkt zie je hoe hard het meisje van 4 jaar, Jessica lijdt. De pijn staat op haar gezicht geschreven. Kleuters associeer met lachen, spelen, verkleden, dansen,…genieten van hun zorgeloze leventje. Sommige kindjes hebben pech : worden ongeneselijk ziek, worden getroffen door honger, armoede of zijn het slachtoffer van een verkeersongeluk, oorlog, mishandeling,...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.