actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Instellingen > Internationaal
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2009, 11:39
Vanhoof.Stef Vanhoof.Stef is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 71
]Tv-makers met nepbom paleis Noordeinde binnen

Tv-makers met nepbom paleis Noordeinde binnen


In Nederland eisen de partijen VVD, GroenLinks, D66 en SP opheldering van de regering over de beveiliging van paleis Noordeinde, het werkpaleis van koningin Beatrix. Het SBS-programma 'Undercover in Nederland' wist immers probleemloos in te breken in het paleis.

In de uitzending van het programma zondagavond was te zien hoe twee medewerkers van het programma van tv-maker Alberto Stegeman op 22 oktober de poorten van het paleis in Den Haag wisten te passeren als personeel van een fictief klusbedrijf.


VVD, GroenLinks, D66 en SP reageren geschokt op het gemak waarmee de programmamakers hun stunt konden uithalen. Dat geldt ook voor de belabberde kwaliteit van het onderzoek dat de marechaussee instelde toen zij in de gaten kreeg dat er iets niet in de haak was.

De fractievoorzitters van de partijen willen opheldering van de verantwoordelijke bewindslieden, minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken en minister Eimert van Middelkoop van Defensie.

Op Konginnedag in april van dit jaar nog kwamen in Apeldoorn zes mensen om het leven toen de 38-jarige Karst T. met een personenauto inreed op de mensenmassa, tijdens het bezoek van de Nederlandse Koninklijke familie.

Bron: Knack, 16 november 2009

Eigen mening: Volgens mij moet de media eens stoppen met al deze acties. Wat zij doen is paniekzaaierij, chaos brengen.
Wat bereiken zij hier nu mee? Sensatie in alle geval, ze kaarten een probleem aan? Klopt eveneens. Maar is het niet beter om dit aan andere instanties over te laten, die dit alles niet aan de grote klok hangen. Door dit magazine/artikel mee te delen zou men net de aandacht trekken en eventuele 'terroristen' wakker schudden.
Als een aantal TV -makers twijfels hebben bij de veiligheid van officiële instanties, kunnen zij dit dan niet beter gewoon ergens melden dat bijvoorbeeld de staatsveiligheid onderzoek doet.
Dit is al het zoveelste incident veroorzaakt door de media, stop hier toch mee. Jullie maken enkel een hoop mensen doodsbang.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2009, 13:14
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Ik vind het goed dat ze dit soort onderzoek doen door een bom proberen een paleis binnen te lootsen maar Stef heeft gelijk. Het is dom om zulke dingen publiek te maken. Het is inderdaad om problemen vragen. Deze informatie is handig om de beveiliging van het paleis wat bij te werken maar zeker niet om uit te zenden. Zeker niet na het incident met 'Koninginnedag'. Ik vraag me trouwens ook af of dit geen inbreuk op privacy is. Het is een goed onderzoek maar het zijn domme mensen die het uitvoerde om het in de media te kunnen brengen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th December 2009, 09:17
bomoris bomoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 35
Dit soort televisie maken komt me bekend in de oren.
Een paar jaar geleden toen de franse televisie een nieuwsuitzending maakte omdat Vlaanderen en Wallonie gesplitst was.
Ik vind zulke reportages, wat je het ook noemt ronduit belachelijk. Wel grappig om eens naar te kijken, dat moet ik toegeven. Maar voor de rest echt wel belachelijk gewoon. Zoiets toon je normaal niet op televisie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.