actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 09:34
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Passagiers Eurostar 8 uur vast op geblokkeerde trein

Meer dan duizend passagiers aan boord van twee Eurostartreinen op weg naar Brussel en Parijs hebben vannacht zo'n 8 uur vastgestaan vlak bij Rijsel. "Er waren twee kabelbreuken, wat uiterst zeldzaam is", verklaarde een woordvoerder van Eurostar aan AFP. De trein naar Brussel had gisteravond laat moeten aankomen, maar arriveerde uiteindelijk pas rond 6.30 uur vanmorgen.

Rond 18 uur gisteravond vertrokken twee Eurostartreinen uit Londen. De ene reed naar Parijs, met 696 passagiers aan boord, en moest om 21.17 stoppen in Lambersart, iets ten noorden van Rijsel. De andere Eurostar reed van Londen naar Brussel met 600 passagiers aan boord. Sebastiaan De Roeck uit Sint-Niklaas was één van de getroffen passagiers op die trein. Hij had gisteravond laat in Brussel moeten aankomen, maar ook zijn trein viel stil in de buurt van Rijsel.

"Net voor Rijsel vertraagden we, en na zo'n 10 à 15 minuten rijden aan 30 kilometer per uur is hij gewoon stil blijven staan", zegt hij aan het VRT-radionieuws.

"In het begin was er nog licht, dan is men overgeschakeld op noodverlichting om de batterijen te sparen. Dan heeft men ook de noodverlichting uitgeschakeld. Van de 8 uur hebben we toch 5-6 uur zonder verlichting gezeten, de airco is ook uitgevallen", gaat De Roeck verder.

"We kregen ook zeer weinig informatie. De conducteurs deden wel hun best, maar beschikten volgens mij gewoon niet over de meest correcte en recentste informatie. De meeste informatie heb ik van Twitter gehaald. Triestig."

Geen communicatie

Rond 5.30 uur kwam de geblokkeerde Eurostartrein uiteindelijk aan in Rijsel, waar de passagiers een andere trein moesten nemen naar Brussel. Daar kwamen ze rond 6.30 uur aan. "Er was 8 uur lang bijna niets van communicatie", vertelt Pieter Quaeyhaegens.

"Na een tijd zijn ze eten en drinken beginnen uitdelen, maar enkel aan de bars, en voor de mensen die het wisten. Rond 4.20 uur hebben ze een andere locomotief aangeschakeld en zijn we vertrokken naar Rijsel, waar we dan konden overstappen naar Brussel."

Met de sfeer in de trein viel het naar verluidt allemaal wel mee, er waren geen incidenten. In Brussel werden de passagiers opgevangen aan de balie van Eurostar. Ze kregen er een ander ticket en ze zijn naar huis gebracht met taxi's en andere treinen.

De andere Eurostartrein kwam rond 3.30 uur aan in Parijs. Ook enkele andere treinen liepen in de loop van de nacht vertraging op.

Compensatie
De passagiers van de trein Londen-Brussel krijgen een vergoeding ter waarde van tweemaal de prijs van een retourticket en ontvangen een gratis retourticket voor een latere reis. De getroffen passagiers op de trein Londen-Parijs krijgen hun ticket terugbetaald en ontvangen een gratis heenticket voor een latere reis, zegt Eurostar.

Bron: Deredactie.be
Link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2154541
Datum: 21/11/2014

Mening: Ik heb begrip voor het feit dat er 2 kabelbreuken waren en dat dit zo gezegd uiterst zeldzaam is. Ik vind wel dat de communicatie en de reparatie veel sneller kon.
Het is jammer dat de passagiers meer als 5 uur zonder licht hebben moeten zitten in de trein, en daarbovenop ook nog eens geen informatie kregen. Het moet met de moderne technologie toch echt wel mogelijk zijn geweest om beter te communiceren, zou ik denken.
Ik vind het ook straf dat het zo lang duurde voor men met een oplossing kwam om de trein weer te laten rijden. In deze tijden waar men zo bezig is met rampenplannen, moet dit toch veel sneller kunnen?
Wel positief is dat de passagiers een compensatie krijgen, wat naar mijn mening niet meer dan normaal is.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 21st November 2014 om 09:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.