actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2007, 19:23
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
2 jaar cel voor inspuiten speed bij minderjarige

Beste,

2 jaar cel voor inspuiten speed bij minderjarige

De Hasseltse correctionele rechtbank heeft donderdag een 36-jarige aangehouden man uit Gingelom veroordeeld tot een effectieve celstraf van 2 jaar en een geldboete van 5.500 euro voor inbreuken op de drugswet.
Hij had onder meer bij een 14-jarig meisje speed ingespoten. Hij werd voor verboden wapendracht nog eens veroordeeld tot 2 maanden cel en 550 euro boete.

De drugsfeiten werden in de nacht van 26 op 27 november 2006 vastgesteld in zijn woning op de Naamsestraat in Gingelom. Hij maakte zich schuldig aan het bezit, de invoer en het verschaffen van heroïne, cocaïne, speed, vloeibare speed, weed en hasj.
Hij stelde zijn woning ter beschikking voor druggebruikers. Dat waren twee veertienjarige meisjes en een zestienjarige jongedame.

Bij een veiligheidsfouille aan het station van Tongeren op 10 juli 2006 vond de politie bij de man twee knipmessen. De Zuid-Limburger was in staat van bijzondere herhaling door een correctionele veroordeling in Hasselt in mei 2005 voor drugsfeiten.

Hij was al viermaal voor gelijkaardige feiten veroordeeld en tweemaal had hij probatie-uitstel gekregen. De man beweerde dat zijn toestand verbeterd was, maar hij kon dat niet met de nodige papieren bewijzen en daarom kreeg hij een effectieve bestraffing.



Ik vind deze celstraf voor deze persoon nog veel te zachtaardig. Men zegt zelf in het artikel dat deze persoon al meerdere malen is veroordeelt, nog zit deze persoon op het slechte pad. Tevens gaat de laatste straf om het toedienen van speed aan een 14-jarig meisje. Dit vind ik absoluut niet door de beugel kunnen. Dit meisje is weerloos, een kind van 14 jaar is nog te impulsief om te beslissen wat goed of fout is. Daarom vind ik deze straf veel te zacht. Deze persoon heeft gewoon misbruik gemaakt van de impulsiviteit van het meisje.

Hopelijk zal deze persoon nu wel is beseffen wat hij gedaan heeft, al betwijfel ik dit want het was zoals eerder al vermeld niet zijn eerste keer dat hij werd veroordeeld. Misschien is een gevangenis straf en een geldboete niet genoeg.

Carolien Cuypers

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={745358DF-8328-4370-96E4-AB451BA30D35}
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st February 2007, 21:26
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Speed, hasj,...

Ik las net het artikel dat Carolien postte! Ik geef Carolien groot gelijk dat deze straf die hij nu heeft gekregen nog veel te weinig is. Toen ik dit artikel las, dacht ik echt bij mezelf: "jonge, wat doe jij toch allemaal?" Ik vind dat ze zo iemand enorm hoge geldboetes moeten laten betalen en zelf een serieuze celstraf (minstens enkele jaren), want hij is reeds enkele keren opgepakt EN hij spuit ocharme drugs in bij een meisje van 14 jaar. Dit meisje maakt door hem een enorm moeilijke periode mee en zal dit voor de rest van haar leven meedragen... Echt een schande!
Merci voor de post Carolientje... en tot morgen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd February 2007, 11:39
Dennis Broos's Avatar
Dennis Broos Dennis Broos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 140
Ik geef Bas volledig gelijk, dit is een schande! Wie gaat er nu een minderjarige drug toedienen? Ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik op een fuif iemand een "pilletje" in een minderjarige haar drinken zou zien doen. Opzijn minst het drinken ontnemen en de politie bellen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.