actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2016, 09:56
Fouad.A*di Fouad.A*di is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lommel
Posts: 25
Stad Antwerpen zet illegale Marokkanen aan tot terugkeer

Het Antwerpse stadsbestuur wil in 2017 Marokkanen die zonder geldige vergunning in de stad verblijven, intensief aansporen om weer naar hun geboorteland te vertrekken. Ook Fedasil werkt daaraan mee.
Het agentschap voor de opvang van asielzoekers Fedasil en de stad Antwerpen werken samen in het proefproject ReMa (Re-integratie Marokko). Dat project werd in juni van dit jaar door het Antwerpse schepencollege goedgekeurd, maar bleef tot nu toe onder de radar.

Met een investering van 65.000 euro wil de stad volgend jaar minstens 15 Marokkanen zonder geldig verblijf of ‘wettelijk toekomstperspectief’ aansporen om vrijwillig terug te keren naar hun geboorteland.

Met ReMa zet de stad in op het opsporen en informeren van die groep Marokkanen in Antwerpen. Dat doen ze vooral via de winterwerking en in de gevangenis. De stad werkt daarvoor samen met Fedasil, dat zijn re-integratieaanbod van tijdelijke opvang in het Marokkaanse Tanger uitbreidt.

Marokkaanse illegalen zijn volgens schepen voor Diversiteit Fons Duchateau (N-VA) een “historisch probleem” in de stad. “Met de inzet op vrijwillige terugkeer beogen we daarom twee doelstellingen: we bestrijden overlast en criminaliteit enerzijds; en anderzijds bieden we opnieuw toekomstperspectief aan de personen die terugkeren”, aldus Duchateau.

Bron: http://m.hbvl.be/cnt/dmf20161212_02...n-tot-terugkeer op 12/12/2016

Eigen mening: Ik vind persoonlijk dat dit discriminatie is. Er wordt tegenwoordig enkel over Marokkanen gesproken. Wat is de reden dat er alleen wordt gesproken over Marokkanen? Er zijn zoveel illegalen in België. Kijk maar naar de Polen, Turken, Afghanen, etc. Ik vind dat de mensen ook een kans moeten krijgen om papieren te krijgen in België als ze echt werk gaan zoeken en niet gewoon komen om te profiteren. Het feit dat men in het artikel ook spreekt over het terugdringen van overlast en criminaliteit vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Ze doen alsof alle Marokkanen in België stelen en overlast bezorgen terwijl dit niet waar is. Dit is het zoveelste krantenartikel dat ervoor zorgt dat men opnieuw een negatieve mening kan vormen over Marokkanen. Ik vind het echt triest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.