actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2016, 11:34
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Meerhout
Posts: 74
Na restauranthouder wijzen nu cafébazen Mayeur de deur

Burgemeester Yvan Mayeur (PS) is niet meer welkom in een aantal Brusselse zaken, zo blijkt althans uit de posters aan hun ramen. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

De horeca en handel in de Brusselse binnenstad hebben het moeilijk sinds de uitbreiding van de voetgangerszone. Kop van Jut is burgemeester Yvan Mayeur (PS), die vorige week het nieuws nog haalde toen de chef van restaurant Cécila weigerde voor hem te koken. De uitbreiding van de voetgangerszone, het paradepaardje van Mayeur, had de omzet van Cécila gekelderd, argumenteerde chef Mélanie Englebin. Zij kreeg heel wat bijval van collega’s die het ook moeilijk hebben. Sinds enkele dagen prijkt het hoofd van Mayeur op een affiche aan de ramen van enkele Brusselse zaken, vergezeld van de tekst: ‘Niet verkozen, niet welkom’. Aan de ramen van brasserie Le Lombard hangen er een paar.

‘Sinds de uitbreiding van de voetgangerszone draait Le Lombard de helft minder omzet’, zegt zaakvoerder Moïse Yagirian. ‘We werken nu met zes mensen, terwijl dat er in augustus nog veertien waren. Mijn bierhandel vlakbij draait zelfs zeventig procent minder omzet. En dat allemaal dankzij de beslissing van iemand die eigenlijk niet verkozen werd, want er waren andere PS’ers die meer stemmen haalden. Nee, hij krijgt geen pint als hij hier binnenkomt.’

Mayeur oogstte de voorbije tijd heel wat kritiek. Van handelaars die het moeilijk hebben, maar bijvoorbeeld ook van zijn eigen politiekorps, met wie het nooit echt geboterd heeft. Met de uitspraak ‘Vlaanderen bevuilt Brussel met extremisten’, die er kwam nadat hooligans amok gemaakt hadden aan de herdenkingsplek voor de aanslagen voor de Beurs, joeg hij onlangs nog heel wat Vlamingen tegen zich in het harnas.

De burgemeester kon niet worden bereikt voor commentaar.

Mening:
Ik vind het betreurend dat een burgemeester in zijn stad niet welkom is in verschillende etablissements. Me dunkt dat Mayeur dit alles zelf in de hand gewerkt heeft en ik heb sympathie voor de horecazaken die hem liever niet over de vloer zien komen. De Brusselse burgemeester ligt al een tijdje onder vuur en het lijkt er alleen maar op dat hij zich dieper en dieper zakt in de out die hij zelf gegraven heeft. Het uitbreiden van de voetgangerszone is ongetwijfeld een actie van wereldverbetering om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Zulke acties hebben natuurlijk voor en tegenstanders. Horecazaken zijn hier enorm de dupe van. Een bierhandel, bijvoorbeeld, draait 70% minder omzet dan voorheen. Dan kan men toch verwachten dat hier reactie op komt? Dat het niet botert tussen Mayeur en zijn eigen politiekorps vind ik op z'n minst uitgedrukt alle perken te buiten gaan. Of Mayeur gaat zijn imago in een beter daglicht moeten stellen, of in de spiegel kijken en eens reflecteren of hij zich wel op de juiste positie bevindt.

22/04/2016
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160422_02251708

Laatst aangepast door Elias.H*es : 22nd April 2016 om 11:45.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.