actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2016, 15:48
Gert.V*nlooveren Gert.V*nlooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wuustwezel
Posts: 48
Amerikaanse sterren mengen zich in verkiezingsstrijd

Met nog minder dan een week op de teller voor de Amerikaanse verkiezingen losbarsten, blijven de Hollywood en showbizz 'endorsements' voor de presidentskandidaten binnenstromen.

Van Britney Spears over 50 Cent tot Clint Eastwood - de een na de andere bekende Amerikaanse acteur of popster mengt zich in de strijd en spreekt een voorkeur voor Hillary dan wel Trump uit. Sommigen gaan zelfs mee het podium op. Zo is Pharrell Williams afgelopen donderdag ingezet om swing state North Carolina te overtuigen om op Hillary Clinton te stemmen en ook Bernie Sanders duikt op tijdens de laatste rondgang van Hillary om stemmen te winnen.

Sommige acteurs nemen geen blad voor de mond. Zo noemde Robert de Niro de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump onder meer 'een varken' en een 'idioot'.

Ook andere acteurs, waaronder Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Julianne Moore en Neil Patrick Harris maakten een anti-Trump filmpje:

Over de voorkeur voor de kandidaat van de Democratische Partij, Hillary Clinton, hebben zich onder anderen de volgende sterren uitgesproken: Miley Cyrus, Anna Hathaway, Jessica Biel, Justin Timberlake, Kate Perry, Eva Longoria, Amy Schumer, Lena Dunham, Meryl Streep, Lady Gaga, Ellen Degeneres, Drew Barrymore, George Clooney, Khloé Kardashian, Britney Spears, John Legend, Richard Gere, Salma Hayek, Jennifer Lopez, Snoop Dogg, Beyoncé, Leonardo DiCaprio, Natalie Portman, Reese Witherspoon en Cameron Diaz.

Trump's publieke medestanders vanuit Hollywood en de showbizzwereld zijn in iets minder grote getale te vinden maar deze sterren gaan in ieder geval op hem stemmen: Tila Tequila, Aaron Carter, Sarah Palin, Kirstie Alley, Clint Eastwood, Bruce Willis, 50 Cent, Jon Voight, Dennis Rodman, Mike Tyson, Hulk Hogan en Stephen Baldwin.

Niet-Amerikaanse celebrities
Ook sterren uit andere landen voelen zich geroepen een voorkeur uit te spreken, zo hebben Adele en J.K. Rowling het dringende advies om niet op Trump te stemmen.


Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161104_02554971


Eigen mening: Bij mijn weten is de stemkeuze van beroemdheden vrijwel altijd een privaat gegeven geweest. Zo hoort het ook. Je stemt anoniem zodat je een volledig eigen keuze kan maken. Nu gebeurt het omgekeerde. De beroemdheden uiten bijna massaal hun steun voor Hillary Clinton en hopen zo de mening van hun fans te beïnvloeden. Via hun eigen invloed proberen ze zo veel mogelijk Amerikanen te manipuleren en dat is wat ik hier storend aan vind. In die video's hoor je enkel hoe Trump wordt getorpedeerd, nooit wordt er iets over Clinton gezegd. Ik klink nu misschien als een Trump supporter maar ik wil alleen aanhalen dat een president niet gekozen of verworpen moet worden op basis van iemands mening. De presidentiële debatten die vorige maand werden gevoerd dienen normaal gezien om hun standpunten uit te drukken en de zwakke punten van de tegenstander aan te duiden. Zowel Clinton als Trump hebben er een moddercatch van gemaakt. Ik heb nog steeds geen idee wie voor wat staat. Trump wil een muur en haat alles wat niet blank, mannelijk en Amerikaans is. Clinton heeft vanalles uitgestoken als minister van buitenlandse zaken en is corrupt. Dat is wat ik hoor en dat vind ik spijtig. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de verkiezing. Ook ben ik benieuwd naar de reacties, van de showbizz, de republikeinen, de democraten en de rest van de wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.