actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2008, 13:44
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Moet jongerenverjager Mosquito verboden worden?

Moet jongerenverjager Mosquito verboden worden?
Diverse overheden werken aan een verbod op de Mosquito, een toestel dat jongeren op openbare plekken verjaagt via ultrasone geluiden. In Elsene is het toestel nu al verboden.

In het federaal parlement werken MR en Open VLD samen aan een verbod op de Mosquito. Minister van volksgezondheid Laurette Onkelinx heeft daarnaast een studie besteld naar de impact van het apparaat op de volksgezondheid. Ook in diverse gemeenten wordt wetgeving klaargestoomd waardoor de Mosquito in de ban kan worden geslagen.

De Mosquito zendt zeer hoge tonen uit die enkel door jongeren gehoord kunnen worden. Het toestel kan daardoor gebruikt worden voor het verjagen van hangjongeren.

GVA - 2 mei 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2008, 16:45
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
verbieden!

Ik begrijp heel goed dat hangjongeren een probleem zijn, maar ik vind niet dat zij verdreven mogen worden door dit toestel... Er zijn volgens mij ook andere manieren om deze jongeren van openbare plaatsen te verdrijven. En ik ben ook niet overtuigd van de juiste werking van dit toestel, maar om hierover mag ik mij eigenlijk niet uitspreken, want ik heb veel te weinig kennis van zaken. Toch vind ik het een goed idee om dit toestel te verbieden en op zoek te gaan naar andere oplossingen
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd May 2008, 17:23
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Nu moet ge mij niet wijsmaken dat de makers en de voorstanders van Mosquito vroeger als 14-jarige braafjes van school naar huis gingen en nooit ergens bleven rondhangen?

Komaan: we hebben allemaal een 'hangfase'. Je spreekt af met vrienden en wat ga je doet? Bwao, niks, gewoon wat hangen. Dat hoort er toch bij!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th May 2008, 10:24
Tuur Tuur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Minderhout
Posts: 133
Ben het volledig eens met Bart! De jeugd heeft gewoon geen plaats meer om samen te komen, niets te doen, gewoon te zijn wie ze zijn! Het is schandalig dat mensen hier niet meer mee om kunnen. Het gaat hier dan trouwens ook over OPENBARE PLAATSEN als ik mij niet vergis....? Nu weet ik ook wel dat de term "openbaar" niet is wat hij lijkt te zijn, maar toch: moeten we jongeren echt verjagen door hun gehoor misschien naar de knoppen te helpen met een of ander Mosquito-instrument? Ook ik heb hier serieus mijn vragen bij. Is het niet beter als we die "vervelende" jongeren plaats en ruimte geven waar ze zich kunnen ontplooien en ontwikkelen in hun talenten? In plaats van elke vierkante meter vol te bouwen met appartementen, winkelketens of gigantische wooncomplexen zouden we beter wat plaats voorzien voor de jeugd. Want hoe we het ook draaien of keren, ze zullen altijd hun plaats in de maatschappij blijven opeisen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.