actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2009, 19:14
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Internnetters installeren 93 procent valse software zelf

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...woon-zelf.dhtml

Internetters installeren 93% valse software gewoon zelf

Van de vijftig meest voorkomende valse softwareprogramma's wordt 93 procent bewust gedownload en geďnstalleerd, blijkt uit een onderzoek van beveiligingsbedrijf Symantec dat liep tussen juli 2008 en juni 2009.

Probleem
Internetcriminelen maken in knipperende online advertenties internetters wijs dat ze een beveiligingsprobleem hebben, waarna blijkbaar veel gebruikers valse software van de maker van de advertentie downloaden en installeren, vaak nog tegen betaling ook.

Gevaarlijk
Behalve geld verliezen gebruikers op die manier dikwijls ook persoons- en creditcardgegevens. Bovendien vervangt of verslechtert bedrieglijke beveiligingssoftware de bestaande computerbescherming.

Gehackte sites
Symantec waarschuwt dat misleidende advertenties kunnen opdoemen op zowel malafide als betrouwbare websites, wanneer die door cybercriminelen worden gekraakt (belga/sam)

Bijna iedereen onder ons gebruikt internet. Vaak als men surft op een betrouwbare site, krijg je toch plots een pop-up met daarin de mogelijkheid om bepaalde software te installeren. In sommige gevallen is dit effectief betrouwbaar, maar soms zijn er ook hackers die op deze manier aan informatie trachten te geraken. Je moet dus altijd zeer goed opletten vooraleer je onbekende software installeert. 'Een verwittigd man, is er 2 waard'
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2009, 19:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Dit is voor mij geen nieuws.
Het eerste wat ik hierbij dacht was gewoon: "DEUH".
Maar als mensen mij dan roepen voor problemen op te lossen en ik vraag: "wat heb je gedaan?" Dan is het van "Niets, ik heb echt niets gedaan!"
Och ja, zo blijft Symantec zijn geld verdienen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th October 2009, 19:48
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Dit is voor mij geen nieuws.
Het eerste wat ik hierbij dacht was gewoon: "DEUH".
Maar als mensen mij dan roepen voor problemen op te lossen en ik vraag: "wat heb je gedaan?" Dan is het van "Niets, ik heb echt niets gedaan!"
Och ja, zo blijft Symantec zijn geld verdienen.


Voor personen als jou en mij is dat inderdaad vanzelfsprekend, maar voor personen zonder kennis van informatica ligt er vaak wel een val.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.