actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th September 2016, 16:24
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
Kleine dappere meid geeft speech over racisme

”Wij zouden niet anders mogen worden behandeld omdat we een andere kleur hebben”, kleine dappere meid geeft speech over racisme

Zianna Oliphant is een 9-jarig meisje dat zelfs bijna niet aan de micro kon tijdens haar speech over racisme. Ze komt uit Charlotte, een stad in de Verenigde Staten, waar vorige week zomaar een zwarte man werd doodgeschoten door politie. “Ik ben hier vandaag gekomen om te vertellen hoe ik me voel”, begint ze dapper. “Ik voel dat we anders worden behandeld dan andere mensen, enkel en omwille van ons kleur.” Terwijl ze de tranen voelde komen en haar hoofd naar beneden liet hangen, werd ze toegejuicht vanuit het publiek. “Je bent heel goed bezig, komaan!” en “Niet stoppen!” werd geroepen, waardoor Zianna zich herpakt. Met tranen die over haar wangen rollen, gaat ze moedig verder. “Het is een schande dat onze mama’s en papa’s vermoord worden. Dat we naar het kerkhof moeten om ze te begraven. We hebben tranen die we niet zouden moeten hebben.” De speech die Zianna gaf tijdens een gemeenteraadsvergadering gaat ondertussen viraal op het internet.

Bron: Gazet van Antwerpen, 28-09-2016

Eigen mening:
Ik sluit mij volledig aan bij de mening van Zianna Oliphant. Ik vind dat alle mensen dezelfde kansen verdienen en uiteraard ook hetzelfde behandeld moeten worden. Ik vind dat alle mensen gelijk zijn, ondanks een verschillende huidskleur, afkomst, cultuur,... Anderzijds, heb ik ook voor dit artikel gekozen, omdat ik het ongelooflijk dapper vind van het meisje om haar mening te uiten over dit onderwerp in het bijzijn van een groot publiek. Ik vind het goed dat er regelmatig geprotesteerd word en speeches zoals deze gehouden worden, omdat racisme gewoonweg onacceptabel is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.