actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd March 2017, 21:15
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Bisschop vindt optreden travestiet erger dan vliegtuigramp

Bisschop vindt optreden travestiet erger dan vliegtuigramp


De bisschop van de Canarische Eilanden veroordeelt in een open brief in OK Diario de ‘blasfemische frivoliteit’ die te zien was tijdens het carnavalsfeest daar.

Het publiek kon het wel smaken toen Drag Sethlas – in het dagelijkse leven Borja Casillas genaamd – onder meer Like a prayer van Madonna ten gehore bracht op het Drag Queen Gala. Bisschop Francisco Cases had minder oren naar de travestiet die de Maagd Maria speelde en de show eindigde als Christus aan het kruis. Hij kreeg er de tranen in de ogen van, zegt hij.

Als iemand hem vroeg naar de droevigste dag van zijn leven, dan antwoordde hij vroeger altijd dat dat de dag van de vliegtuigcrash van Spanair op Gran Canaria was, waarbij 154 doden vielen. Tot nu dus, want dit optreden vindt hij erger.

Vrijheid van meningsuiting
Dat viel niet in goede aarde bij de nabestaanden van de slachtoffers van vlucht 5022. De bisschop bood hen al zijn excuses aan, maar helemaal op onbegrip stuit hij nu ook weer niet. Kardinaal Ricardo Blázquez geeft toe dat de vrijheid van meningsuiting –ook die van drag queens – moet gerespecteerd worden, maar roept ook iedereen op toch rekening te houden met de gevoeligheden van de gelovigen.

Een Spaanse organisatie van christelijke advocaten diende zelfs een klacht in tegen de travestiet wegens een haatmisdrijf.

Bron: De Standaard, 2 maart 2017

Eigen mening: Over dit artikel moet ik mijn mening opsplitsen. Langs de ene kant begrijp ik de bisschop en de christelijke advocaten zeker. Hun geloof is voor hen zeer belangrijk en ik begrijp dat het voor hen zeer moeilijk is wanneer hun geloof zo in het belachelijke wordt getrokken. Toch denk ik ook dat we dit optreden met een serieuze korrel zout moeten nemen. Dit was slechts een optreden voor carnaval om mensen aan het lachen te maken. De manier waarop de bisschop zijn afgunst uitdrukt, is voor mij zeer moeilijk te begrijpen. Ik begrijp niet hoe hij een humoristisch bedoeld optreden erger kan vinden dan een vliegtuigramp waarbij vele slachtoffers vielen. Zeker als godsdienstig persoon was het van hem niet al te slim om dit soort uitspraak te maken. Hierdoor zet hij zichzelf in een zeer negatief daglicht. Hij heeft natuurlijk wel zijn excuses aangeboden, maar wat zijn excuses na zo'n uitspraak voor de nabestaanden van de slachtoffers?

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 2nd March 2017 om 21:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.