actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2013, 19:10
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Eén op vijf mensen koopt drugs online

Wereldwijd koopt 22 procent van de mensen wel eens drugs via het internet. Dat blijkt uit het Global Drug Survey.

Een greep uit het aanbod van de anonieme drugssite Silk Road.
Uit het jaarlijkse Global Drug Survey - een online enquête waar in 2013 wereldwijd meer dan 22.000 mensen op intekenden, en die onder meer door The Guardian gesponsord wordt – blijkt dat 22 procent drugs via het web koopt.

eBay voor drugs
Dat gebeurt bijvoorbeeld via Silk Road, een soort eBay voor drugs. Transacties via Silk Road zijn volstrekt anoniem, en de politie kan dankzij het Bitcoin-betaalsysteem niet traceren wie de koper is en waar die zich bevindt. Een derde van de respondenten had wel eens van Silk Road gehoord en 14 procent heeft de website bezocht, maar slechts 3 procent ging over tot het aankopen van drugs via deze website.

Geheime drugssites
Waar haalt al de rest zijn verboden middelen dan vandaan? De grote meerderheid blijkt te shoppen bij obscuurdere, geheime en vaak private drugssites, waarbij de drugs aangeboden worden via verborgen codes in pakweg job-advertenties of aanbiedingen van huizen.

Recent fenomeen
Online drugsverkoop lijkt eerder een recent fenomeen: de helft van de respondenten kocht voor het eerst drugs via internet in de afgelopen twee jaar, terwijl minder dan één op de acht al drugs online koopt van voor 2005.

Bron: Knack

Eigen mening
Het is sowieso niet verstandig om drugs te gebruiken, maar al helemaal niet wanneer je via internet bestelt. De bestanddelen van de drugs kunnen eender wat zijn, en terugbrengen of gaan klagen is geen optie. Dit kan natuurlijk ook bij straatdealers, maar de kans is kleiner aangezien er persoonlijk contact is. De dealer maakt zich dan ook kwetsbaar. Dit aan banden leggen is aan de andere kant ook zeer moeilijk, aangezien het via het net gebeurt. Ik ben absoluut tegen censuur van het internet, want de vrijheid van spreken is net één van de beste kwaliteiten ervan (extreme zaken zoals pedofilie buiten beschouwing gehouden). Dat brengt natuurlijk ook gevallen als deze met zich mee. Er moet zeker iets aan gedaan worden gezien de illegaliteit, al bedenk ik me dan wel dat verslaafden sowieso aan hun drugs geraken. Het enige voordeel dat ik me kan bedenken bij drugsverkoop op het internet, is dat verslaafden meer uit "het milieu" wegblijven, aangezien ze niemand meer nodig hebben buiten hun computer.

Laatst aangepast door H*nnelore.Bervoets : 18th April 2013 om 19:27.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th April 2013, 19:13
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Hoe wordt die drugs dan verzonden? Via UPS? Wanneer de politie zo goed als wéét dat er hier verdachte praktijken aan de gang zijn, hebben zij dan niet recht op meer informatie?
Over het algemeen ben ik voor het behouden van de privacy, maar wanneer het over zulke louche zaken gaat, mag er toch iets wijzigen in die wet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.