actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 14:51
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
Journalist filmt hoe uitbater 50.000 euro krijgt voor bewakingsbeelden van aanslag

Journalist filmt hoe uitbater 50.000 euro krijgt voor bewakingsbeelden van aanslag

50.000 euro: dat is het bedrag dat de eigenaar van het Italiaanse restaurant Casa Nostra gekregen zou hebben in ruil voor de beelden van zijn bewakingscamera's tijdens de terreuraanslag op zijn terras.

Vijf dagen geleden pakte de Britse krant de 'Daily Mail' uit met een bewakingsvideo uit het Italiaanse restaurant. Naast de enorme paniek viel vooral de vrouw op die als bij wonder aan de dood ontsnapte. Vijf mensen zouden op deze plek het leven laten, maar dat was niet te zien op de beelden.

De Britse krant heeft die video echter niet zomaar in handen gekregen. Djaffer Ait Aoudia, een freelance journalist die aanwezig was om een portret van de uitbater te maken, wist stiekem te filmen hoe de transactie in z'n werk ging. Met die beelden is de journalist vervolgens naar 'Le Petit Journal', het nieuwsprogramma op Canal+, gestapt (zie filmpje hieronder, vanaf 16'45").

De onderhandelingen starten vanaf 12.000 euro, maar de eigenaar van het restaurant weet uiteindelijk 50.000 euro uit de brand te slepen. Het geld wordt cash overhandigd.

De bewuste beelden waren eigenlijk versleuteld, maar dankzij het werk van een hacker werd ook dat probleem omzeild. Volgens Djaffer Ait Aoudia heeft de uitbater daarop zijn harde schijf vernietigd, om de exclusiviteit te kunnen garanderen. 'Le Petit Journal' heeft zowel de 'Daily Mail' als de uitbater gecontacteerd, maar beide partijen wensten niet te reageren.


Datum: 24-11-2015
Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/j...nslag-bd1d5a4f/
(De Morgen)

Eigen mening: Ik vind het bizar dat de Britse krant The Daily Mail bereid is om 50.000 euro te geven aan een video van de aanslagen in Parijs, puur om exclusieve beelden te verkrijgen. Momenteel houden beide partijen hun mond over de situatie, maar ik hoop dat op zijn minst The Daily Mail hier in de nabije toekomst een verantwoording voor geeft. Ik vind het bewonderenswaardig van de journalist dat hij dit heeft gefilmd, omdat hij hierdoor zijn eigen veiligheid en carrière op het spel zet. Wat mij vooral dwarszit is die 50.000 euro. Dat is niet niks. Ik denk dat die hoeveelheid geld op dit moment beter aan andere doeleinden besteed kan worden in plaats van vier minuten exclusief beeldmateriaal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.