actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2016, 14:21
yannick.v*ndenkieboom yannick.v*ndenkieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 45
Supercharger-stations niet langer gratis voor nieuwe Tesla-klanten

De supercharger-laadstations zullen niet meer gratis zijn voor nieuwe Tesla-klanten. Dat heeft de Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens vandaag bekendgemaakt. Dat Tesla-eigenaars hun elektrische auto aan de snelle supercharger-laadstations gratis konden opladen, was tot dusver een verkoopargument en een rechtvaardiging voor de relatief hoge prijs van de voertuigen. Het Tesla-netwerk van 4.600 superchargerstations zal voor nieuwe klanten vanaf volgend jaar niet meer volledig gratis zijn. Wel krijgen ze per jaar nog 400 kilowattuur gratis aan de snellaadpunten, voldoende voor zowat 1.600 kilometer rijden.

Nadien zal “een kleine kost” aangerekend worden, die Tesla later zal bekendmaken. Die “kleine kost” zal volgens Tesla sowieso minder zijn dan de prijs voor een tankbeurt voor een vergelijkbare auto met verbrandingsmotor.

Voor huidige klanten blijven de snellaadstations volledig gratis.

Bron: Metro, 8/11/16 (http://nl.metrotime.be/2016/11/08/n...-tesla-klanten/)

Mening: Ik begrijp het wel dat het voor Tesla niet economisch haalbaar blijft om Tesla-eigenaars supercharger-laadstations gratis te blijven aanbieden. Volgens mij hebben elke dag steeds meer en meer mensen zo'n auto en dan dan loopt de rekening voor Tesla wel sterk op. Ik vind het wel spijtig dat ze dit niet meer doen. Het was wel een mooie promotie om mensen misschien te overtuigen om over te schakelen naar een elektrische auto. Het gratis weggeven van een bepaalde hoeveelheid elektriciteit gaat in mijn ogen niet veel mensen effectief overtuigen om over te schakelen naar een groene wagen. De aankoopprijs is namelijk niet goedkoop, dus moet men er best wel voor zorgen dat de brandstof voor deze wagens dat wel is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.