actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2016, 10:09
Stef.L*enaerts Stef.L*enaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Koningshooikt
Posts: 65
U staat steeds meer en langer in de file

De kans dat u stil staat op de Vlaamse (snel)wegen wordt niet alleen steeds groter, maar u zal er ook steeds langer zoet mee zijn. De zogeheten filezwaarte, een combinatie van de duur en de lengte van alle files, is het afgelopen jaar met 15 procent toegenomen. Een stijging die veel groter is dan in de jaren daarvoor, zo meldt de VRT op basis van cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum.

In totaal steeg de filezwaarte de voorbije vijf jaar met 35 procent. Het zorgt ervoor dat u steeds meer tijd verliest in de file. Wie in 2012 bijvoorbeeld een uur verloor, is nu al zo'n anderhalf uur kwijt.

Maar geheel alleen staan de Belgen niet. Ook in Nederland is de filezwaarte immers toegenomen. Daar is de filezwaarte volgens ANWB, de Nederlandse wegenwacht, sinds het begin van dit jaar zo'n 10 procent gestegen in vergelijking met 2015. Daarbij moet wel worden vermeld dat het aantal files in Nederland en de duur ervan de afgelopen jaren telkens was gedaald.

Bron: De Morgen. Geraadpleegd op 26/11/2016, via http://www.demorgen.be/binnenland/u...-file-b10159cc/

Eigen mening: Eigenlijk moet ik erg lachen als ik zulke berichten lees. Is dat dan gemeen van mij? Is het omdat ik zelf (nog even) geen rijbewijs heb? Is het omdat ik zelf nog niet zo vaak met die file geconfronteerd werd? Het idee dat mensen dan vloeken op een file waar ze toch zelf wel mee instaan... En dat is dan in zowat elke auto hetzelfde! Een vorm van egoïstisch denken? Elk individu zal dan ook zeggen toch geen andere keuze te hebben. Ik denk dat we moeten stoppen met het breder maken van de wegen, het aanleggen van extra rijvakken. Dat lost het probleem toch absoluut niet op als we op lange termijn kijken? Er moet echt wel dringend nagedacht worden over alternatieve oplossingen die deze ellende kunnen voorkomen. Er zijn echt wél mensen die 'overbodig' in de file staan, zich op een ander moment of op een andere manier kunnen verplaatsen,... Dit is een probleem dat voor een groot deel verholpen kan worden als we allemaal even in een wat bredere zin zouden nadenken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.