actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 18:31
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Drie Bulgaarse weeskinderen komen om bij spelen met landmijn

In een Bulgaars weeshuis zijn gisteren drie kinderen om het leven gekomen bij de ontploffing van een landmijn van het leger waarmee ze aan het spelen waren.

De kinderen, 13 tot 16 jaar oud, hadden de mijn cadeau gekregen van een werknemer van het weeshuis in Krumovgrad, in het zuiden van Bulgarije. Het was een beloning omdat ze hem geholpen hadden bij het werk op zijn akker. De politie is een onderzoek gestart naar de man en de directie van het weeshuis. Wellicht werd de mijn achtergelaten door een negen jaar geleden opgedoekte legereenheid.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-landmijn.dhtml

Bespreking: Dit is een verschrikkelijke ramp, dat drie mensen, kinderen dan nog wel, moeten sterven met een landmijn. Wat ik mij nu afvraag is, hoe komt het dat deze medewerker niet wist dat het een landmijn was? De kans is natuurlijk groot dat de man niet wist wat hij bij zich had. Je geeft kinderen toch niets dat je zelf niet kent. Ik denk niet dat de man met opzet de kinderen dood wou.
Ik vind dat de regering de bevolking lessen moet geven om een landmijn te herkennen, zodat ze daarna meteen de overheid kunnen inlichten en zo slachtoffers naar de toekomst toe kunnen voorkomen. Er vallen nog steeds te veel slachtoffers met landmijnen, ik denk nu aan Libanon waar nog zeer veel mijnen liggen. Het is een nog steeds dreigend gevaar, met blijvende letsels (denk maar aan de mensen die een been kwijt zijn door een mijn) of de dood tot gevolg. Ze doen in de wereld al veel moeite om de mijnen weg te werken maar er zijn gewoon te veel mijnen. Een mijn ergens leggen is gemakkelijk, maar ze daarna terug vinden is iets anders.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.