actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 17:59
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
Eerste Belgische slachtoffer van chantage na internetseks

Eerste Belgische slachtoffer van chantage na internetseks

www.destandaard.be

zaterdag 12 december 2009Bron: belga Auteur: bpr Een inwoner van Henegouwen is vorige week het eerste Belgische slachtoffer geworden van afpersing na internetseks. Dat meldt La Dernière Heure zaterdag.
De chantage deed zich vorige zomer voor in Frankrijk. Het slachtoffer schrijft zich in op een betalende datingwebsite en krijgt een aantal voorstellen van vrouwen. Wanneer hij 'opgewarmd' raakt, wordt er afgesproken voor virtuele seks via chatprogramma MSN.

Kort daarna krijgt het slachtoffer een mail, zogezegd afkomstig van Interpol Ivoorkust. In die mail zit de ongecensureerde video van de virtuele sekspartij, met daarop het slachtoffer met de broek op de knieën. De afpersers dreigen ermee de video op YouTube te publiceren als het slachtoffer niet met geld over de brug komt.

Mijn mening:

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik het fout vind dat er misbruik wordt gemaakt van naaktfoto's of filmpjes die in alle intimiteit worden gemaakt. De mensen die hier de chantage plegen zouden goed gestraft mogen worden, maar... Hoe kan het dat een volwassen man zo naïef is?? Van een kind van 14 jaar kan je zoiets verwachten vind ik, maar van een volwassen man? Je zou toch denken dat deze iets kritischer zou zijn en zijn lusten onder controle zou kunnen houden. Niet dan?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 22:57
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Dit staat constant in de media. Iedereen wordt constant gewaarschuwd voor zulke dingen. Hoe dom moet je dan wel niet zijn om dit dan toch te gaan doen? En ja de afperser moet gestraft worden maar ik zeg niet dat ik hier kwaad van word. Het slachtoffer had op de eerste plaats gewoon slimmer moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2009, 23:32
Willem Van den Eynde Willem Van den Eynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 23
In elk geval gebeuren dit soort van zaken dagelijks. Enkel niet op dergelijk "professioneel" niveau (afpersen voor geld). De dader was inderdaad zeer naief, ook nu nog. Als men deze film op Youtube publiceerd, kunnen de daders gevonden worden (IP adres en server provider hebben altijd gegevens over upload en download gegevens, youtube heeft het upload -uur en -datum) en dan hangt hen meerdere sancties boven het hoofd. Trouwens, dergelijke films worden na max enkele minuten van Youtube gegooid. Enkele mensen zullen dit zien maar de kans dat deze in een straal van 500km van je huis wonen is zéér reëel.
Citaat:
Orgineel gepost door Sharon van Ballaer
Eerste Belgische slachtoffer van chantage na internetseks

www.destandaard.be

zaterdag 12 december 2009Bron: belga Auteur: bpr Een inwoner van Henegouwen is vorige week het eerste Belgische slachtoffer geworden van afpersing na internetseks. Dat meldt La Dernière Heure zaterdag.
De chantage deed zich vorige zomer voor in Frankrijk. Het slachtoffer schrijft zich in op een betalende datingwebsite en krijgt een aantal voorstellen van vrouwen. Wanneer hij 'opgewarmd' raakt, wordt er afgesproken voor virtuele seks via chatprogramma MSN.

Kort daarna krijgt het slachtoffer een mail, zogezegd afkomstig van Interpol Ivoorkust. In die mail zit de ongecensureerde video van de virtuele sekspartij, met daarop het slachtoffer met de broek op de knieën. De afpersers dreigen ermee de video op YouTube te publiceren als het slachtoffer niet met geld over de brug komt.

Mijn mening:

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik het fout vind dat er misbruik wordt gemaakt van naaktfoto's of filmpjes die in alle intimiteit worden gemaakt. De mensen die hier de chantage plegen zouden goed gestraft mogen worden, maar... Hoe kan het dat een volwassen man zo naïef is?? Van een kind van 14 jaar kan je zoiets verwachten vind ik, maar van een volwassen man? Je zou toch denken dat deze iets kritischer zou zijn en zijn lusten onder controle zou kunnen houden. Niet dan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.