actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 17:39
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Athene houdt adem in voor nieuwe rellen

Athene houdt adem in voor nieuwe rellen

Meer dan 6000 politieagenten belegeren dit weekend de Griekse hoofdstad Athene. De sfeer is er gespannen en men vreest voor de nieuwe uitbraak van rellen.

Dit weekend is het exact één jaar geleden dat de politie een 15-jarige scholier neerschoot. Daarop volgde een uitbarsting van gewelddadig protest in heel Griekenland, de ergste in decennia.
Demonstratie

Naar aanleiding van de verjaardag vreest de Griekse regering voor nieuwe protesten. Zowat 150 buitenlandse anarchisten worden dit weekend in de hoofdstad verwacht.

Zondag is er is een mars en een demonstratie gepland. De familie van de tiener hebben al opgeroepen tot kalmte.
Zero-tolerance

De regering voert een 'zero tolerance'-beleid in, om zo een herhaling van de vernielingen van vorig jaar te voorkomen. In de hoofdstad is een enorme politiemacht op de been.

In het begin van 2010 moeten twee politie-agenten zich voor de rechter verantwoorden voor het schietincident.

bron: www.nieuwsblad.be

mijn mening: Ik vind het goed dat ze wat veiliger zijn nu maar langs de andere kant zou ik niet meer verwachten dat er nog zo'n rellen gaan komen. Ze hebben duidelijk de grote schrik gepakt en willen deze periode zorgvuldig aanpakken maar het is en blijft eigenlijk hun eigen schuld dat ze die rellen tegen kregen. Een politieman schoot een 15-jarige neer. Waarom zou ik niet meer weten. Het kan zijn dat hij een zeer goede reden had maar toch denk ik van niet. Anders hadden er toch niet zo'n grote rellen ontstaan zeker? Het is wel duidelijk uit de hele situatie dat we voorzichtiger moeten zijn en dat zijn ze duidelijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.