actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2016, 12:20
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Weelde
Posts: 79
6% gecontroleerde bestuurders reed te snel tijdens flitsmarathon

Bij de flitsmarathon van afgelopen maandag is bijna 6 procent van de gecontroleerde bestuurders betrapt op overdreven snelheid. Dat is ongeveer even veel als bij de vorige controleactie. Er werden bijna 24.000 processen-verbaal opgesteld.

"Als ik kijk naar het percentage overtreders, 5,76%, dan is dat iets minder dan vorige keer, dus in dat opzicht ben ik tevreden", zegt Koen Ricour van de Wegpolitie. "Maar we zien nog altijd dat te veel chauffeurs geflitst worden, terwijl we toch een grote aankondiging hadden gedaan. Er is nog een beetje werk aan het sensibiliserende effect van de bestuurder zelf."

"Ik denk dat het zeker nut heeft, die twee keer per jaar een aangekondigde flitsmarathon", benadrukt Ricour. "Maar laten we niet vergeten dat we morgen en vandaag ook onaangekondigde controles doen. Die routinecontroles het hele jaar door zijn ook niet te verwaarlozen."

In totaal werden maandag meer dan 415.000 wagens gecontroleerd.

Bron: De Redactie, 05-10-2016

Mening:

6% is nog altijd te veel naar mijn mening. Het is dan misschien iets minder dan vorig jaar, maar echt een groot verschil is er niet. 24 000 processen verbaal, dat is toch een enorm aantal? Bijna overal staan er flits palen, op vele plaatsen is er trajectcontrole, en toch blijven de mensen te snel rijden. Volgens mij vinden ze het niet eens erg dan om een boete te betalen. Ze denken waarschijnlijk in zichzelf 'ach, zoveel moet ik niet betalen, het valt wel mee'. Zouden ze de boetes dan duurder moeten maken? Zouden de mensen dan wel op hun snelheid letten? De mensen hebben ook vaak geen idee met wat ze bezig zijn. Te snel rijden kan ongelukken veroorzaken. Een moment van onoplettendheid en je zit zo in het achterwerk van de bestuurder voor je. Of er wil een moeder met een kind de straat oversteken en je hebt ze niet gezien en kan niet meer stoppen omwille van de snelheid die je hebt. Zo'n voorvallen kunnen nu eenmaal gebeuren als je te snel rijdt. De mensen zouden hier meer bewust van moeten zijn.

Laatst aangepast door Priscilla.V*nEyck : 5th October 2016 om 12:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.