actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2018, 13:24
Niels.D*witte Niels.D*witte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Retie
Posts: 47
Duitsland gaat 10.000 extra vluchtelingen opvangen

Duitsland gaat tienduizend extra vluchtelingen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten opvangen. De beslissing kadert in een programma van de Europese Unie. Dat is vandaag bekendgemaakt.

De Duitse regering had eerder deze week al een akkoord bereikt over de extra opvangplaatsen, zo liet eurocommissaris voor Migratie en Binnenlandse Zaken Dimitris Avramopoulos weten.

Vorige zomer deed de Europese Commissie een aanbeveling bij de lidstaten om de komende twee jaar minstens 50.000 kwetsbare vluchtelingen uit derde landen naar Europa te halen. Volgens de Commissie opent er zich een "window of opportunity" voor legale en veilige migratieroutes nu de irreguliere migratie naar het Europese continent sterk aan het verminderen is.

De Commissie heeft in totaal 500 miljoen euro veil voor het nieuwe hervestigingsprogramma.

Datum: 19/4/2018
Bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...angen-b90fac6e/

Eigen mening: Ik vind het een goed initiatief van Duitsland om nog meer vluchtelingen op te vangen. Er komen meer en meer vluchtelingen naar Europa maar er is een te kort aan opvang voor hen. Daarom vind ik het goed dat Duitsland extra opvang voorziet voor deze mensen. Ik denk wel dat er vele mensen gaan zijn in Duitsland die dit liever anders hadden gezien. Duitsland vangt namelijk al zeer veel vluchtelingen op.
Toch hoop ik dat dit een voorbeeld is voor vele andere Europese landen om net hetzelfde te doen en extra plaatsen te voorzien voor deze vluchtelingen. Ook deze mensen hebben recht op een goed leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.