actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2018, 14:27
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
Franse politie arresteert 109 mensen na incidenten tijdens manifestatie in Parijs

De Franse politie heeft na de gewelddadige incidenten tijdens de 1 meimanifestatie in Parijs 109 mensen gearresteerd.

Politiechef Michel Delpuech zei op radio France Inter dat in totaal 283 mensen werden opgepakt. Daarvan werd dus al een deel weer vrijgelaten.

Volgens de prefectuur gooiden dinsdag bijna 1.200 gemaskerde anarchisten van het zogenaamde 'Black Bloc' in de voorhoede van de betoging projectielen naar de politie. Die reageerde met traangas en waterkanonnen en kon de manifestanten uit elkaar drijven.

Vernielingen en gewonden

Gisteravond maakte de politie gewag van 31 handelszaken die beschadigd raakten, waarvan twee in brand werden gestoken, zes uitgebrande voertuigen en tien anderen die beschadigd zijn. Vier mensen raakten bij de schermutselingen lichtgewond.

De dag na het geweld beloofde de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Gérard Collomb, dat bij toekomstige manifestaties meer manschappen zullen worden ingezet.

Bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...arijs-bae3e4dc/
Website: www.demorgen.be
Geraadpleegd: 02/05/2018 14:19

Eigen Mening: Als u zoals mezelf het geluk heeft om te verjaren op een feestdag, in mijn geval Dag van de Arbeid, dan wil je dit vanzelfsprekend goed vieren. Natuurlijk zal er altijd wel iets zijn dat op het laatste moment gaat proberen de sfeer te verstoren. Toen ik hoorde dat het in de vorm was van (alweer maar eens) een gewelddadig incident was het plaatje helemaal compleet. De enige vraag die ik mij dan stel is "Waarom?". Waarom is het in hemelsnaam nodig om op een feestdag met zen 1.200 de straten op te gaan en volledige paniek en verwoesting te zaaien? Dat ik nu zeg dat ik het absoluut schandalig en belachelijk vind zou al geen verrassing meer mogen zijn. Het is op dit moment ook al zodanig intriest geworden dat ik zelfs niet meer wat er nog mee aan te pakken valt. Is het echt teveel gevraagd om even zinvol te zijn en gewoon normaal te doen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.