actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2012, 10:50
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Schokkende rouwadvertentie maakt veel los

Schokkende rouwadvertentie maakt veel los

Een schokkende rouwadvertentie maakt veel los bij onze noorderburen. In de lokale krant De Twentsche Courant Tubantia stond vandaag een aangrijpende advertentie over een 20-jarige die door pesten uit het leven is gestapt, waarin ook zijn afscheidsbrief verwerkt is.

De rouwadvertentie komt erg hard aan. “Met het allermooiste dat we hadden, is ons het meest verschrikkelijke overkomen”, schrijven de ouders bij het overlijdensbericht. “Met onbeschrijfelijke pijn in ons hart, hebben we afscheid moeten nemen van “onze trots” Tim Ribberink. Tim was nog maar 20 jaar.”

De rouwadvertentie sluit af met het persoonlijk afscheidsbriefje dat Tim zijn ouders heeft nagelaten. “Lieve pap en mam. Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.”

De advertentie leidt tot geschokte en emotionele reacties op het internet. "Kan het bijna niet geloven dat er zulke monsters zijn", twittert Elly Vlasman. "Hoe groot is de kans dat wij (toekomstige) slachtoffers van pesten afschepen met "dan moet je maar assertiever worden?", vraagt Ettiënne Kruys zich af. Rosan van Vugt twittert dan weer dat ze weet hoe het is om gepest en buitengesloten te worden. "Mensen denk toch na wat je doet", raadt ze pesters aan.

De rouwadvertentie heeft duidelijk het debat over pesten in Nederland weer op gang getrokken. Morgenmiddag hebben de ouders een persconferentie aangekondigd om de advertentie toe te lichten.

Bron: deredactie.be
Datum: 5/11/2012

Eigen mening:

Dit is inderdaad een heel schokkend artikel en vooral een heel spijtig voorval! Er wordt nu ook constant gepraat over pesten op school en de gevolgen hiervan. Er zijn nu ineens heel veel (oud) leerlingen die naar buiten komen met hun verhaal om zo op te komen tegen de pesters. Ik vind de rouwadvertentie die de ouders geplaatst hebben eigenlijk heel mooi. Ze hebben hierop geschreven wat recht uit hun hart komt. Daarnaast hebben ze ook nog een deeltje uit de afscheidsbrief geplaatst, dit is schokkend voor de buitenwereld, maar wijst er ook wel op dat het zo niet verder kon met Tim en dat hij hier heel hard onder leed... Er wordt nu ook heel de tijd gezegd dat leerkrachten dit moeten opmerken en dat ze hiervoor een speciale opleiding moeten volgen om zo het pesten te verhelpen en de gepesten te ondersteunen. Dat is waar, maar vaak kan een leerkracht niet zien wat er gaande is en vaak zal een gepeste niet met dit naar buiten komen uit schrik dat hij nog harder gepest zal worden... Maar ik vind het wel een goed idee dat leerkrachten hier meer op gaan werken en proberen te helpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 00:42
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Schokkende rouwadvertentie maakt veel los

Dit zijn krantanartikels die totaal niet kunnen! Ik heb het hier zelf heel moeilijk mee als je bekijkt hoe vaak en hoe dikwijls je tegenwoordig wordt geconfronteerd met pestgedrag en zelfmoord, waarbij deze twee begrippen niet altijd oorzaak een gevolg moeten zijn. De laatste maanden hoor ik meer en meer dat vooral jonge mensen zichzelf van het leven beroven! Ik word daar zo droevig en tegelijkertijd zo kwaad van! Jongeren hebben het echt niet makkelijk in deze samenleving, de druk ligt erg hoog en komt langs alle kanten. Ik begrijp dan ook voor de volle 100% dat sommigen het hoofd niet boven water kunnen houden, maar dat is toch absoluut geen reden om alles en iedereen achter te laten en van de problemen te vluchten? Je gooit heel je leven weg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de manier van denken van deze mensen, die heel extreem is, volledig begrijp en ik kan hier ook perfect in volgen. Maar zelf denk ik absoluut zo niet, dat maakt ook dat ik mij zo hulpeloos voel! Zeker als toekomstig leerkracht waar je voortdurend in contact komt met jongeren en hun problemen. Ik kan hier natuurlijk een heel essay over schrijven, maar waar het op neerkomt is dat jongeren zich meer aanvaard en geďntegreerd moeten voelen in onze samenleving. Wanneer ze daadwerkelijk het gevoel hebben dat ze iets betekenen, wat dus ook wil zeggen dat pesten absoluut niet kan, gaan ze ook minder snel dergelijke gedachten ontwikkelen! Want vooraleer je zoiets daadwerkelijk uitvoert, moet je toch al heel ver zitten. In dit geval vraag ik mij meteen af hoe slecht die jongen zich zijn hele leven moet gevoeld hebben! Dan kan ik zelfs enkel nog respect opbrengen voor die twintig jaar dat hij dat allemaal heeft volgehouden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.