actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2018, 09:27
Jana.d*Boer Jana.d*Boer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Noorderwijk
Posts: 30
VDAB wil werkzoekenden als strandredder inschakelen

Via de VDAB kunnen werkzoekenden voortaan hun brevet van hoger redder halen. De opleiding is volledig gratis voor werkzoekenden.


Jaarlijks worden er honderden redders ingeschakeld om de veiligheid aan de kust te verzekeren. Ook dit jaar zijn de reddingsdiensten nog op zoek naar tientallen mensen.

Werkzoekenden die interesse hebben maar nog geen brevet van hoger redder hebben, kunnen dat via de VDAB behalen na een opleiding van 64 uur. De opleiding wordt in Gent gegeven. De kandidaten moeten eerst een vooropleiding volgen om hun slaagkansen te vergroten. Daarin krijgen ze een initiatie EHBO, zwemtraining in functie van de fysieke voorbereiding op de reddersproeven, en minstens één bijkomende zwemtraining per week. Tegelijk leren ze solliciteren en omgaan met conflictsituaties.





EIGEN MENING: Ik heb voor dit artikel gekozen omdat ik zelf deze opleiding volg via VDAB. Ik vind een opleiding kunnen volgen via VDAB een hele mooie kans. Het is volgens mij een goed initiatief om werkzoekenden in te schakelen als redders. Ik heb gelezen dat er een tekort is aan redders. Persoonlijk ben ik aan de zee veel geruster met mijn kindjes als ik weet dat er geschoolde redders een oogje in het zeil houden. Het is uiteraard vanzelfsprekend dat de werkzoekenden een uitgebreide opleiding volgen zodat ze perfect weten wat ze moeten doen in een noodsituatie. Ook het leren solliciteren lijkt me heel positief naar andere werkkansen toe.



BRON: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180416_03465986
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.