actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2013, 11:51
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
880.000 slaven in Europa

880.000 slaven in Europa

Honderdduizenden mensen leven in de Europese Unie als slaven. Een kwart van hen wordt seksueel uitgebuit. Dat blijkt uit een rapport van het CRIM, een speciale commissie van het Europees Parlement die onderzoek voert naar georganiseerde misdaad, witwaspraktijken en corruptie.

'Ook in het Europa van de 21ste eeuw is er sprake van 'moderne slavernij', zo klint het in het rapport, waarover De Morgen en Metro berichten. De georganiseerde misdaad verdient in Europa jaarlijks 25 miljard euro met mensenhandel. In totaal verdienen 3.600 organisaties hun brood met criminele activiteiten. Ze houden zich bezig met bijzonder lucratieve handeltjes: met organen, wilde dieren en cybercriminaliteit valt heel wat te verdienen.

Het kostenplaatje voor die criminaliteit is niet gering: cybercriminaliteit kost volgens het CRIM 290 miljard euro.

Het rapport focust vooral op de 'moderne slaven', vaak vrouwen. Ze worden verkocht als objecten, bedreigd en gedwongen om te werken voor een hongerloon. Vaak zijn ze niet vrij om te doen en te laten wat ze willen.

Het CRIM roept op tot actie. Later deze maand zal het Europees parlement zich over de zaak buigen. Het rapport vraagt onder meer om een beschermingsstatuut voor klokkenluiders en om een betere samenwerking tussen politiediensten en justitie van de EU-landen.

Bron:
De standaard - 14 oktober 2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131014_012

Eigen mening:
Ik had totaal niet verwacht dat er nog zoveel 'moderne slaven' in Europa zouden zijn. Ik wist wel dat de slavernij de wereld nog niet uit was, maar dit had ik niet zien aankomen.
Ik begrijp wel dat de lonen beperkt zijn, maar ik vind het niet rechtvaardig dat er onderbetaalde jobs zijn. Ik vind dat de vrouwen en mannen zelfstandig en vrij moeten kunnen beslissen wat ze willen doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.