actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2014, 21:02
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
"Wij zijn tegen mannen met baarden in jurken", zeggen mannen met baarden in jurken

"Wij zijn tegen mannen met baarden in jurken", zeggen mannen met baarden in jurken

De Russische Orthodoxe Kerk was er afgelopen weekend snel bij de om de overwinning van Conchita Wurst op het Eurovisie Songfestival ten strengste te veroordelen. Een bewering die op de sociale media voor hilariteit zorgde, aangezien ze kwam van ... mannen met baarden in jurken.

De overwinning van de vrouw met de baard is "niets anders dan nog maar eens een stap in het verwerpen van de christelijke identiteit van de Europese cultuur", klonk het in een mededeling van de communicatiedienst van de Orthodoxe Kerk aan het Russische persbureau Interfax. De Kerk ziet er een verval in van 's werelds moraal en een agressief opdringen van westerse culturele normen.

De prominente blogger Rustem Odagamov tweette daarna bovenstaande foto van orthodoxe priesters in volledige ceremoniële tenue met het bericht: "De Russische Orthodoxe Kerk is tegen bebaarde mannen in jurken!" De ironische tweet ging al snel de wereld rond.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1326/Euros...in-jurken.dhtml

Mening:
Oké, een man met baard in een jurk is misschien niet iets dat iedereen begrijpt, maar ik ben blij dat iemand zoiets doet. Dit gaat volgens mij alles behalve over "het verval van 's werelds moraal en een agressief opdringen van westerse culturele normen". Misschien is de westerse cultuur veel opener wat dit soort zaken betreft, maar mij stoort dat zeker niet. Laat iedereen zijn wie hij/zij wil zijn. Of je nu man, vrouw, hetero, homo, lesbisch of bi-seksueel bent, maakt dat uit? Maakt dat van iemand een betere of slechtere persoon?
Naar mijn mening kan je beter meegaan in zulke dingen in plaats van je er tegen te verzetten. Door zich tegen dit soort zaken te verzetten en zich uit te spreken over zulke dingen krijgt men alleen nog maar meer commotie rond het onderwerp.
Het moraal zou hier moeten zijn: wees wie je bent in plaats van wees wie wij willen dat je bent.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2014, 22:52
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
niet verrast

Ik ben verre van verrast dat er zulke reacties komen uit het oosten, en dan vooral uit de voormalige Sovjet-landen. Het culturele draagvlak is daar helaas nog bijlange niet zo groot als dat het hier is, en dat is inderdaad heel jammer Jill.
En de Russisch Orthodoxe Kerk 'veroordeelt' dit soort openheid dan, maar ik denk dat het eerder is van niet willen leren kennen. De russen hebben dan ook altijd al een beetje schrik gehad van het onbekende, en al zeker als het westers is!
Zelf vond ik de overwinning van Conchita Wurst ook wel een beetje raar en ik kan begrijpen dat sommige mensen (kinderen) dit zelfs wat aanstootgevend of abnormaal vonden. Maar in plaats van ons ertegen af te zetten moeten we er net over praten, en op die manier is de overwinning van Conchita Wurst wel een mooi signaal van de stemmende landen naar de (Oostblok)landen waar zulke dingen nog als totaal onaanvaardbaar worden gezien.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2014, 22:55
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: herenthout
Posts: 97
Ronduit belachelijk natuurlijk. Die mensen maken zich belachelijk voor de hele wereld maar ik begrijp ergens wel de ontevredenheid. Niet vanwege geloofsovertuigingen of dergelijke redenen, verre van, maar ik vind dat deze Conchita Wurst wel de hedendaagse decadentie symboliseert zonder enig besef van fundamentele waarden en normen. Het trekt aandacht, het springt in het oog, het is eens iets anders maar wat betekent het eigenlijk? Oké gay pride misschien, helemaal niets op tegen maar wil men op het zelfde voetstuk geplaatst worden als deze act? Ik hoop dat men iets meer zelfrespect heeft. Een eurovisiesongfestival heeft altijd iets sprookjesachtig maar dit valt niet onder dezelfde noemer. Ik vind het betreurenswaardig dat Europa in de toekomst met dergelijke optredens gelinkt zal worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.