actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2014, 16:56
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Vandalen zetten duizenden Belgacomklanten zonder internet

Vandalen zetten duizenden Belgacomklanten zonder internet

Door vandalisme in twee gebouwen van Belgacom zaterdagavond zitten duizenden klanten tussen Thuin in Henegouwen en Nijvel in Waals-Brabant momenteel zonder telefoon- en internetverbinding. Technici zijn aan het werk om de schade te herstellen, maar de panne zou nog dagen kunnen aanhouden.

Duizenden klanten van Belgacom in Gozée, Montigny-le-Tilleul, Ham-sur-Heure/Nalinnes, Nijvel, Gosselies en Ransart zitten sinds zaterdagavond zonder telefoon of internetverbinding, meldt RTL-TVI. Er is ingebroken in gebouwen in Gosselies en Montignies-sur-Sambre en de daders knipten verschillende kabels door.

Volgens Belgacom-woordvoerder Jan Margot gaat het om vandalisme, want er werd niets gestolen. “Onze technici gingen ter plaatse toen het alarm afging en zijn de verbindingen momenteel aan het herstellen”, zegt hij. Kabel per kabel moet opnieuw manueel aangesloten worden, wat tijd kost. De eerste verbindingen werden afgelopen nacht al hersteld, maar het kan nog enige tijd duren voor alles weer in orde is.

Niet alleen gezinnen werden getroffen, de Bancontact-terminals van verschillende banken zijn niet meer toegankelijk en ook de alarmsystemen zijn buiten dienst. De politie heeft de bewaking van kantoren opgedreven.

Bron: De Standaard, 09/11/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141109_01366332

Mening: Vandalenstreken waar geen andere gezinnen of bedrijven bij betrokken zijn kunnen niet door de beugel, maar dit vind ik ook absoluut niet kunnen. Ik begrijp ook niet waarom iemand dat zou doen, je bereikt daar in mijn ogen heel weinig mee. Om niet te zeggen niets, want als vandaal zal je het kostenplaatje ook wel voorgeschoteld krijgen. Duur grapje lijkt me dan... Het ergste aan dit verhaal vind ik dat gezinnen hier de gevolgen van dragen. De technologie is tegenwoordig zo belangrijk dat zij hier ongetwijfeld last van ondervinden. Net zoals de bedrijven waarvan de bewakingssystemen niet meer werken. Ik vind het wel goed dat de politie de bewaking van de kantoren heeft opgedreven, maar die moet ook betaald worden natuurlijk. Wie zal daarvoor opdraaien? De vandalen? Belgacom? Of de belastingbetaler?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.