actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 11:17
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
Nieuwkomers in ons land moeten 225 euro betalen

Nieuwkomers in ons land zouden 225 euro moeten gaan betalen. Vandaag buigt de commissie Binnenlandse Zaken zich over die retributie voor de administratieve afwikkeling van hun verblijfsaanvraag.
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) vindt die 225 euro 'een billijk bedrag'. Sommigen, zoals slachtoffers van mensenhandel of kandidaat-vluchtelingen zullen de retributie niet moeten betalen, net zoals EU-burgers.

De Raad van State vraagt zich echter wel af of die regeling verenigbaar is met het constitutioneel, Europees en internationaal recht. De uitzonderingen zouden bijvoorbeeld ongeoorloofde verschillen kunnen veroorzaken in de behandeling van verschillende migrantengroepen. Frankcen maakt zich sterk dat Europa hem niet zal terugfluiten.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01409075

Mijn mening: Dit artikel komt uit De Standaard van 3 december 2014. Het artikel gaat over de nieuwkomers in ons land die 225 euro zouden moeten betalen. Er wordt in het artikel wel een groot onderscheid gemaakt tussen slachtoffers van mensenhandel, kandidaat-vluchtelingen of EU-burgers en andere nieuwelingen. Deze eerste groep van mensen moet de retributie niet betalen maar de gewone, andere nieuwelingen moeten deze wel betalen. Langs de ene kant snap ik de verdeling wel, maar langs de andere kant is het niet eerlijk om sommige nieuwelingen niet te laten betalen en anderen wel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2014, 11:39
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Ik vind het terecht dat nieuwkomers geld moeten betalen. Het is natuurlijk te nuanceren voor vluchtelingen en dergelijke. Zij moeten op korte tijd ergens terecht kunnen. Ik vind dat ons land hier voor moet openstaan en hen opvang bieden. Voor de rest vind ik het niet meer dan logisch om een som te betalen. Voor veel mensen is dit niet heel veel geld. In bijvoorbeeld Amerika en Zwitserland is het enorm moeilijk om in het land te geraken en er te blijven wonen en werken. Waarom zou het dan hier zo gemakkelijk moeten zijn? Ergens moet je grenzen trekken. Mensen die deze som niet kunnen of willen betalen, gaan ook de levensstandaard in België niet aankunnen. Zij zullen onderaan de ladder terecht komen, geen huur kunnen betalen, etc. Ze komen in de armoede terecht en geraken er moeilijk uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.