actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 07:48
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 91
"Daklozen verplichten tot opvang"

Yvan Mayeur, de OCMW-voorzitter van Brussel, wil daklozen kunnen verplichten om naar een opvangplaats te gaan "om hen tegen zichzelf te beschermen". Hij heeft daarover een wetsvoorstel ingediend. Aanleiding is een dode dakloze dinsdagnacht.

Dinsdagnacht is een dakloze overleden in het portaal van het OCMW-gebouw in de Hoogstraat in Brussel (foto). Hij was door verschillende medewerkers van de Samusocial aangespoord om naar een opvangcentrum te gaan, maar weigerde mee te gaan.

"Ik heb nu een wetsvoorstel ingediend om ze in zo'n geval te kunnen verplichten", aldus Mayeur. "Helaas is er geen politieke wil om dat voorstel te steunen. Ik vind dat we mensen die in een dergelijke gevaarlijke situatie zitten verplicht moeten kunnen meenemen om zich tegen zichzelf te beschermen.

Datum artikel: 6/12/12
Bron: De Redactie
Mening: Mijn vraag is: kunnen we dakloze mensen wel verplichten om naar een opvangcentrum te gaan? Als deze dit niet wil, is dat op zijn eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk wil niemand een dode op straat. Ikzelf zie de reden waarom de dakloze niet naar een opvangcentrum wou niet. Waarom zou je niet naar een warme plaats willen? Waarom geen warme kop soep? Misschien moeten er meer duidelijkheid komen over waar deze opvangcentra zich bevinden en wat ze net doen. Maar dan zit je weer met het probleem dat deze centra overbevolkt worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.