actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th January 2012, 18:57
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
"Beatrix, Oranje onder vuur" in maart op Eén

Eén zendt vanaf dinsdag 6 maart de Nederlandse televisieserie "Beatrix, Oranje onder vuur" uit. Willeke van Ammelrooy vertolkt de hoofdrol in de serie over het leven van de Nederlandse koningin Beatrix.

"Beatrix, Oranje onder vuur" werd de voorbije weken uitgezonden door de Nederlandse omroeporganisatie VPRO. Maandag wordt de vierde en laatste aflevering van de miniserie uitgezonden op Nederland 1.

Begin maart wordt de serie uitgezonden op Eén. "Beatrix, Oranje onder vuur" is een vervolg op "Bernard, schavuit van Oranje", een miniserie die focust op de turbulente levenswandel van de vader van de huidige koningin van Nederland.

Bron: Deredactie.be

Mijn mening:
Ook ik heb al enkele afleveringen van deze reeks gezien. Ik vind het een prachtige reeks. Het geeft een totaal ander beeld op een koningshuis, zij het wel in Nederland, waar ik niet zo heel veel van ken. Initiatieven als deze juich ik alleen maar toe: een uitwisseling tussen Vlaanderen en Nederland wat betreft tv-programma's. Maar tegelijk erger ik mij ook aan het feit dat er constant gezegd wordt "wij kennen de medeburgers aan de overkant van de taalgrens niet". Waarom kunnen de VRT en de RTBF geen programma's onderling uitwisselen? Ik denk dat het beeld van een haatdragende RTBF tegenover Vlamingen of de racistische Vlamingen (zoals Walen over ons denken) snel de wereld uit zouden zijn. Als er eens een Waalse reeks op Eén uitgezonden zou worden, dat zou toch mooi zijn? Of er veel mensen naar kijken laat ik in het midden, maar ik zou het in ieder geval wel doen. In Vlaanderen en Wallonië organiseert men bv. The Voice. In Vlaanderen heet dit De Voice van Vlaanderen . In Wallonië gaat het over de Voice van België. Waarom is het niet leuk om samen te werken en een échte Belgische voice te zoeken? Zodat ook Vlamingen voor Walen kunnen stemmen en vica versa (en dan heb ik het niet over een federale kieskring )? Zulke initiatieven zouden ons in ieder geval meer dichter bij elkaar kunnen brengen, denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.