actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 08:21
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
"Asielzoekers en drugsverslaafden" doen criminaliteit Brussel pieken

BRUSSEL - De straatcriminaliteit in Brussel scheert hoge toppen. Vooral gauwdiefstallen en berovingen uit auto's zitten in de lift. 'Overlevingsdiefstallen van illegalen en drugsverslaafden', zegt politiechef Guido Van Wymersch in De Morgen.

Afgelopen maand werd in de politiezone Brussel hoofdstad-Elsene elke dag in gemiddeld 26 voertuigen ingebroken, vonden er dagelijks 13 gauwdiefstallen (sackjackings) plaats en werden elke dag 9 diefstallen met geweld gepleegd.

Wanneer de periode van 1 januari tot 1 november van dit jaar wordt vergeleken met die van vorig jaar, valt op dat vooral het aantal gauwdiefstallen is gestegen.

Van Wymersch schrijft de toegenomen straatcriminaliteit toe aan 'toxicomanen die hun drugsprobleem moeten onderhouden', maar meer nog aan 'illegalen die in hun illegaliteit dienen te voorzien'.

De Brusselse korpschef benadrukt dat hij niets tegen 'vreemdelingen' heeft. 'Maar je kan niet rond de vaststelling dat er tussen de gezinnen met kinderen die hier hun geluk komen beproeven ook criminelen zitten die in hun thuisland al feiten hebben gepleegd.' In politiekringen valt te horen dat het vooral om Algerijnen gaat.

De structurele oplossing voor de straatcriminaliteit ligt bij de federale regering, betoogt Van Wymersch. 'Zij moet zorgen voor een beleid waardoor migranten weten waar ze aan toe zijn. Mensen moeten kansen krijgen, maar we kunnen selectiever zijn in wie we toelaten en wie niet.'

Bron: De Standaard
Eigen mening:
Ik schrik er niet van dat de criminaliteit in Brussel steeds erger wordt, want het aantal illegalen in ons land blijft elk jaar maar toenemen. Het is inderdaad de taak van de federale regering om te zorgen voor een beter migrantenbeleid. Eerst en vooral moet men véél selectiever zijn in wie men toelaat en niet. Als een migrant hier een crimineel feit pleegt, dan moet hij terug naar zijn land gestuurd worden. Dit klinkt (is) heel hard, maar ik vrees dat het grote probleem anders nooit opgelost geraakt! Uiteraard zal het probleem nooit helemaal weg zijn, maar men moet er op zijn minst naar streven om de criminaliteitscijfers naar beneden te halen. We leven nog altijd in Belië en het zou schandalig zijn als we straks niet meer in onze eigen hoofdstad durven rondlopen. Als dat al niet het geval is ...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2011, 08:40
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lille
Posts: 30
Criminaliteit en het aantal immigranten zijn met elkaar verbonden. Dit kan je elke week wel ergens in de krant lezen. Telkens doen mensen daar enorm verontwaardigd over. Je kan zeggen dat dit iets nieuws is, iets van de laatste maanden of jaren maar dat is natuurlijk ook niet waar. Het lijkt erop dat een land als België niet in staat is een fatsoenlijk migratiebeleid te voeren. Dat vind ik zeer verontrustend. In de tijd van mijn ouders moest je al de trein nemen naar de stad om te weten hoe een allochtoon er uitzag. Nu zijn er in bijna elk dorp sociale woningen mee gevuld. Ik ben helemaal niet racistisch maar toch hoop ik, dat zoals ik dat kon, mijn kinderen later alleen met de fiets naar school kunnen. en dat ik mijn auto in een doorsnee dorp veilig buiten kan parkeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.