actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2017, 11:46
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Spaanse politie sluit onafhankelijkheidssite

De spanning in Spanje neemt toe nu het referendum over de Catalaanse onafhankelijkheid dichterbij komt. Zo heeft de Guarda Civil, de militair-civiele politie, de website van de ANC (Catalaanse Nationale Assemblee) gisteravond offline gehaald. Dat meldt radiozender SER Catalunya.

De onafhankelijkheidsbeweging ANC reageerde op Twitter met de boodschap "We komen terug" en "Welkom dictatuur", begeleid door "That's all folks", de bekende eindgeneriek van de cartoonreeks Looney Tunes.

Voorzitter Jordi Sanchez bevestigde aan de Spaanse nieuwswebsite Publico dat "het erop lijkt dat de Guarda Civil recent de webpagina van de Assemblee heeft onderschept waardoor bepaalde servers geen toegang meer hebben tot het web".

Iets minder dan twee uur nadat de toegang tot de website werd geblokkeerd, kwam ANC op de proppen met een nieuwe webpagina. Assemblea.cat werd vervangen door Assemblea.eu, deelde de organisatie mee op Twitter.

Bron: https://nieuws.vtm.be/buitenland/sp...kelijkheidssite

Eigen mening: Als ik niet beter wist, zou ik denken dat Franco terug in het land is. Wat een dictatuur en schrikbewind, het is gewoon schandalig in het kwadraat. En waarom? Waarom? Omdat Spanje bibbert van angst! Ze zouden maar eens Catalonië kwijtspelen, de geldmachine van heel Spanje. Catalonië onderhoudt Madrid en dat kan niet blijven duren. Schatten gaan jaarlijks naar de rest van Spanje. Het moge duidelijk zijn dat ik als een blok achter Catalonië sta en ik ben er zeker van dat het recht zal zegevieren. Ik eis dat de stemming doorgaat en dat Spanje stopt met de absurde reacties. Het is nutteloos en dat beseffen ze zelf ook. Nu wordt zelfs de voorzitter van de separatistische beweging bedreigd met arrestatie! Het lijkt wel La Rafle: Spaanse editie.
Juist hetzelfde voor Vlaanderen. Ik hoop dat Catalonië een voorbeeld mag zijn voor ons zodat ook wij onze centen in Vlaanderen kunnen houden en niet de wegen van Wallonië moeten betalen. Ik zeg nu wegen, als ik alles moet opnoemen ben ik tegen Kerstmis ongeveer klaar. Het is schandalig dat Wallonië zo'n je m'en fous-gehalte heeft net zoals Spanje tegenover Catalonië. Wees gerust: de revolutie zal men niet kunnen tegenhouden met wat stoerdoenerij, onafhankelijkheid moet en zal er komen. Ook bij ons.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.