actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Artikels & Boeken
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th January 2005, 20:26
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Zij en haar, Dirk Bracke

Een boeiende zoektocht van een tienermeisje naar zichzelf en haar geaardheid geschreven door de meermaals bekroonde jeugdauteur Dirk Bracke.
Twee jaar geleden is het al. Margaux verongelukte terwijl ze samen naar school reden. Toch is Eve haar beste vriendin nog niet vergeten. Maar het leven voor Eve gaat verder. Ze maakt nieuwe vriendinnen, tennist in een club, gaat naar school.

Op de speelplaats brengen de blikken van Céline, een laatstejaars, Eve in de war. Als Tibo verliefd wordt op haar, laat Eve zich door hem inpalmen. Maar het klikt niet echt met Tibo, ze gaat met hem omdat ze denkt dat het zo hoort. Eve begint te twijfelen. Ze fantaseert meer en meer over Margaux. En dan zijn er nog de ogen van de knappe Céline.

Zij Haar vertelt het pakkende verhaal van Eve, die met veel moeite zichzelf durft te zijn.


Het is een weer een topper van een jeugdboek! Hij schrijft heel vlot en heeft geen taboe rond seksualiteit bij jongeren, wat ik ook heel belangrijk vind. Vooral de passage met de tomatenschijfjes vond ik heel grappig om te lezen. Het is een eerlijk boek dat ik heel graag heb gelezen. Ik heb geen spijt dat ik het voor mijn zus heb gekocht!
__________________
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.