actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 07:34
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Veel annulaties in hotels: “Ook Gent ligt te dicht bij Brussel”

GENT - Gent voelt het Brusselse dreigingsniveau 4 steeds harder. Als de telefoon gaat in de hotels, is het voor een annulatie, niet voor reserveringen. “Wij zijn al drie grote congressen kwijt. Goed voor een paar tienduizenden euro’s verlies”, zeggen ze in het Reylofhotel. In het Carlton Hotel, aan het station: “Een maand geleden werd bijna gevochten voor kamers en nu regent het annulaties.”


De wereld weet Gent – helaas, deze keer – weer een beetje beter liggen. “Only 30 minutes from Brussels”, schreven de Britse media gisteren in hun verslaggeving over de Davis Cup, die vrijdag begint in Flanders Expo. Het gevolg: veel Britten hebben plots geen zin meer om naar België af te reizen. En ook zakenmensen van elders in de wereld lijken ons land voorlopig op hun ‘no go’-lijst te hebben gezet.

“Na de aanslagen in Parijs kregen we meteen enkele annulaties”, zegt manager Duco Heijbroek van het Sandton Grand Hotel Reylof. “We hadden daar rekening mee gehouden, de schrik zat erin. Maar sinds de terreurdreiging in België is verhoogd, krijgen we meer telefoons. Kamers worden heel vaak geannuleerd.”

Bron: Het Nieuwsblad, 24/11/2015
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151124_01986275

Het is wel spijtig om dit te lezen. Dit is niet goed voor de Gentse hotels. Ik denk dat dit probleem waarschijnlijk niet enkel in Gent voor komt maar ook nog in andere grote steden in de buurt van Brussel. De Belgische veiligheidsdiensten plaatsen enkel Brussel in niveau vier en dat heeft dan zo z'n redenen zou ik denken, maar ik snap wel waarom de toeristen wegblijven. Ik zou ook niet op mijn gemak op vakantie kunnen gaan als ik weet dat er nog een terrorist rondloopt. Daarom moet de politie hem zo snel mogelijk oppakken, zodat Brussel weer veiliger wordt.

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 24th November 2015 om 07:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.