actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 12:28
Eline.V*anacker Eline.V*anacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 30
Unhappy Hotelgasten annuleren wegens terreurdreiging

[B]De terreurdreiging en het daaraan gekoppelde negatief reisadvies voor ons land heeft ook gevolgen voor de Kempense hoteliers. In het Corbie Hotel in Mol annuleerden firma’s gisteren meteen 14 kamers voor een hele week, in Hotel De Zalm in Herentals werden al tien kamers geannuleerd, ook Hotel Verlooy in Geel deelt in de klappen. Telkens werd naar de terreurdreiging verwezen.


“Maandagochtend annuleerde een bedrijf dat personeel naar de omliggende industriezones zendt meteen 14 kamers, en dit voor de hele week”, zegt Sabine Brabers, die in het Molse Corbie Hotel verantwoordelijk is voor de administratie. “Het gaat over een hele groep goede klanten van ons hotel dus administratiekosten gaan we niet aanrekenen, maar het is wel een lelijke streep door de rekening.” Aan 142 euro per kamer met een dubbel bed per dag is de rekening inderdaad snel gemaakt.

“Een financiële ramp”, noemt eigenaar Herwig Verlooy van het gelijknamige hotel in Geel het onomwonden. “Ik kreeg zonet een mail vanuit de VS: een Amerikaans bedrijf zegt voor de rest van de week zijn kamers op. Daarvoor had ik ook al een boeking geannuleerd gezien voor de volledige week, maar toen had ik de link nog niet gelegd. Andere gasten blijken hun verblijf even uit te stellen. Ze verwijzen naar het feit dat hen afgeraden werd naar ons land te reizen. Ook de volgende weken is het plots opvallend kalmer qua boekingen. Maar wij blijven wel met de personeelskost zitten.”

Hetzelfde verhaal in Hotel De Zalm op de Grote Markt in Herentals, waar klanten plots tien kamers annuleerden. “De mensen geven specifiek de terreurdreiging in ons land op”, zegt uitbater Frank Rastelli.


Bron: De Gazet Van Antwerpen,24/11/2015

Mijn mening: Heel de toestand van Parijs heeft heel België, of toch bijna heel België naar mijn mening bang gemaakt. Mensen willen uit voorzorg alle maatregelen treffen om terroristen te vermijden. Ik vind het wel een overdreven reactie om hotels te gaan annuleren in Herentals,... hier is helemaal geen bedreiging. Mensen zijn bang, ik ben zelf ook bang. De IS dreigt, ook in de sociale media. Mijn Facebook-pagina staat vol met filmpjes over de IS die mensen onthoofden, overrijden met een tank,... . Dit is allemaal heel angstaanjagend. Ik begrijp dat mensen hunzelf en hun kinderen willen beschermen en dus hotels gaan annuleren etc. maar ik begrijp het niet zo goed dat ze al hotels annuleren in dorpen waar geen dreigingen plaatsvinden. Dit vind ik dan weer een te overdreven reactie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.