actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 19:07
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Veel banken raden personeel aan om thuis te werken

Febelfin, de overkoepelende federatie voor de Belgische financiële sector, heeft naar aanleiding van de verlenging van het dreigingsniveau 4 in het Brussels gewest, contact gehad met alle grootbanken en Axa. "De communicatie naar het personeel hangt af van bank tot bank, maar we zien dat banken de medewerkers van de hoofdkantoren in Brussel aanraden om te telewerken of in kantoren in andere steden te gaan werken", aldus woordvoerster Isabelle Marchand.
Belfius stuurde eerder op de dag al berichten naar 2.200 werknemers van het hoofdkantoor in Brussel om hen te vragen van thuis te werken of afspraken te verplaatsen.

KBC heeft beslist om morgen alle medewerkers van de gebouwen aan de Havenlaan en op de Grote Markt in Brussel te laten werken vanop een andere locatie of van thuis uit, staat te lezen op de website. De bankkantoren van KBC Brussels Karreveld en Turn & Taxis en het CBC-bankkantoor op de Grote Markt zullen gesloten zijn. De klanten kunnen terecht in een van de andere Brusselse bankkantoren of bij het KBC Telecenter, of kunnen onlinebankieren.

Bij BNP Paribas Fortis in Brussel gelden bijkomende veiligheidsmaatregelen, maar aan de medewerkers wordt eveneens aangeraden om zoveel mogelijk van thuis uit te werken. Voor de medewerkers die niet van thuis uit kunnen werken en ook niet op hun arbeidsplaats kunnen komen zal de dag gewoon als een werkdag worden beschouwd. Het zal ook niet mogelijk zijn voor medewerkers van de administratieve gebouwen om naar agentschappen te gaan om te werken. De bankkantoren van BNP Paribas Fortis zullen open zijn voor het cliënteel maar in het Brussels gewest zal toegang enkel mogelijk zijn na identificatie.

ING vraagt dat enkel de medewerkers die een kritische operationele functie uitoefenen naar het hoofdkantoor komen. Andere medewerkers kunnen vanuit een ander kantoor werken, telewerken of verlof nemen in overeenstemming met hun management.

AXA Bank België vraagt zijn medewerkers om morgen Brussel te vermijden en van thuis uit te werken.

Bij Febelfin zelf blijven de deuren gesloten. Het personeel wordt aangeraden te telewerken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terr...te-werken.dhtml

Datum: 22/11/15 - 22u49

Mening: Goede maatregel van de meeste banken. Vele mensen voelen zich niet op hun gemak in Brussel, waar ik zeker en vast begrip voor kan opbrengen. Mijn moeder werkt zelf bij BNP Paribas, en zij mocht ook thuisblijven. Zo ben ik ook gerust, want er moest maar is iets gebeuren in onze hoofdstad. Anderzijds laten we zo weer onze angst zien aan de terroristen, en dat is natuurlijk wat zij willen. Maar dan is het zekere voor het onzekere kiezen het beste volgens mij, thuisblijven dus.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2015, 20:26
C*nthia.Peeters C*nthia.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wijnegem
Posts: 75
Ik vind het telewerken een erg goed initiatief, zeker zolang het dreigingsniveau 4 geldt in het Brussels gewest. Met zo'n hoog dreigingsniveau en met de hoge betrokkenheid van België (meer specifiek de gemeente Dilbeek) met de aanslagen van Parijs anderhalve week geleden, vind ik deze maatregel niet meer als normaal. Zowel Febelfin als tal van andere bedrijven (zoals o.a. de grootbanken in Brussel) kunnen het niet riskeren om hun personeel in gevaar te brengen. Telewerken, ofwel van thuis uit werken, is hier dan ook de ideale oplossing voor. Zeker met de huidige technologie die we kennen, is dit allemaal perfect mogelijk. Zo brengen we niet onnodig mensenlevens in gevaar en kan er ondertussen, weliswaar in mindere mate, verder gewerkt worden. Het woord 'angst' is de afgelopen dagen al veel gepasseerd op tal van sociale media. Toch vind ik niet dat we door deze maatregel onze angst laten zien. We laten eerder zien dat dit serieus genomen wordt en dat we acties ondernemen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.