actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 22:12
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
Unizo stelt ondernemerslijn open als meldpunt voor ondernemers

Unizo stelt ondernemerslijn open als meldpunt voor ondernemers

Ondernemers kunnen op het gratis nummer 0800-20 750 terecht met hun vragen en krijgen via deze weg informatie over de te nemen maatregelen, aldus Unizo, dat haar leden oproept om de kalmte te bewaren en de veiligheid voorop te stellen.

Nu het terreurniveau in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op niveau 4 blijft, stelt Unizo haar ondernemerslijn open als meldpunt voor (Brusselse) ondernemers. Dat meldt de ondernemersorganisatie zondagavond, in samenspraak met Binnenlandse Zaken.

De ondernemersorganisatie opende voorts een speciale webpagina, waarop ook al heel wat antwoorden te vinden zijn, onder meer op de vragen ‘Moet ik mijn personeel betalen als ik mijn winkel sluit omwille van de terreur?’ en ‘Heb ik recht op compensaties?’.

Unizo roept de Brusselse ondernemers tot slot op om de eventuele economische schade door te geven om een zicht te krijgen op eventuele compensatiemaatregelen.

De organisatie zal naar eigen zeggen aan de RVA vragen om tijdelijke werkloosheid toe te laten aan ondernemingen gevestigd in het Brussels Gewest wegens het afgekondigde terreuralarm. Tegelijk benadrukt de ondernemersorganisatie dat ze de acties van de overheid om de veiligheid te garanderen steunt.

Bron: DS, 22 november 2015

Mening:
Ik vind dat Unizo meteen goed reageert op het verhoogde terreurniveau in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Op korte tijd is het terreurniveau namelijk naar het hoogste stadium, namelijk 4, geklommen. Dit alles brengt heel wat chaos met zich mee en instanties die ervoor kiezen om morgen de deuren gesloten te houden zoals scholen en heel wat winkelketens. Aangezien het voor ondernemers niet zomaar vanzelfsprekend is om hun zaak te sluiten voor onbepaalde duur, kan ik me inbeelden dat deze mensen met een heleboel vragen zitten. De gratis ondernemerslijn zal dus voor vele (jonge) ondernemers een hulplijn zijn die hen op vele vlakken gerust kan stellen.

Daarnaast vind ik het nog doordachter dat Unizo meteen een webpagina heeft ontworpen waar ondernemers een antwoord kunnen vinden op veelgestelde vragen rond de huidige situatie die verband houden met het runnen van een onderneming. Dit zal er hopelijk voor zorgen dat het gratis nummer niet overspoeld wordt met telefoontjes van ongeruste ondernemers.

Laatst aangepast door Z*ë.Crols : 22nd November 2015 om 22:19.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2015, 09:08
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Net zoals Z*e vind ik dit een prachtig initiatief van Unizo, zij zijn er immers om ondernemingen te steunen. De terreurdreiging brengt heel wat onrust en stress met zich mee, zeker voor ondernemers. Denk maar aan de Brusselse ondernemers die moeten sluiten omwille van terreurniveau vier. Deze mensen zitten met tal van vragen. Hiervoor biedt Unizo een goede oplossing. Men kan kiezen om te bellen naar het gratis telefoonnummer of de webpagina bezoeken.

Z*e haalt ook het voordeel van een webpagina aan ten opzichte van het gratis telefoonnummer. De meeste vragen die gesteld zullen worden, hebben allemaal betrekking op compensatie, het eventueel sluiten, ... De telefonisten zouden de hele tijd hetzelfde moeten zeggen. Om dit te vermijden is de webpagina dus een goed initiatief. Ook kan Unizo hier dan de recentste ontwikkelingen posten.

Laatst aangepast door S*ijn Verbraecken : 23rd November 2015 om 09:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.