actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2013, 11:03
m*xim.sels m*xim.sels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 26
Bogaert schaft vaste benoeming ambtenaren af

Binnen twee à drie weken bestaan er geen vastbenoemde ambtenaren meer op de federale ministeries. “Wie niet presteert, kan ontslagen worden”, zegt staatssecretaris voor Ambtenarenzaken Hendrik Bogaert (CD&V) in De Morgen.

De reeks ingrepen die Bogaert doorvoert, betekenen het einde van de vaste benoeming. Eerstdaags wordt het sluitstuk goedgekeurd. De nieuwe jaarlijkse evaluatie wordt daarin gekoppeld aan de loopbaan. Lees: wie het goed doet, krijgt promotie. Wie het slecht doet, vliegt buiten. Statutair of niet.

“We krijgen een modern personeelsbeleid. Met als motto: de beste man op de beste plaats. En ook iemand die 25 jaar statutair is, kan daar in zijn job verliezen als hij niet presteert. Dit is een harde consequentie. Maar tegelijk zullen we het blazoen van de andere ambtenaren oppoetsen”, aldus de staatssecretaris.

Ongeveer twee derde van de 69.400 federale ambtenaren zijn vandaag statutairen.

Ambtenaren die heel goed presteren, zullen beter beloond worden. “Wie uitzonderlijk werkt, kan sneller carrière maken. Wie gewoon voldoet, wat trager”.

bron: de standaard, 01/10/2013, http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_00768663

mening: Ik zie dit als een gelijktrekking van de rechten en de plichten van de werkende mens in het algemeen. Maar is deze verandering nu wel een positieve vooruitgang?

Op elke werkvloer zijn er wel de zogenaamde 'profiteurs' te vinden denk ik. Deze nieuwe maatregel zal dan wel enige impact hebben op de werkvloer. Ik denk dat dit vooral zal zijn voor ambtenaren die administratief werk uitvoeren.

Is dit geen te extreme maatregel?
Ik denk het niet. Tenslotte is in het artikel duidelijk te lezen dat de werknemers die wel hun best doen beloond worden met promotie en dergelijke.

conclusie: Ambtenaars die hun beste beentje voorzetten op de werkvloer kunnen hier enkel positiever uitkomen. De werknemers die minder werk leveren of minder gemotiveerd zijn daarentegen zullen misschien beter hun passie kunnen beleven elders in een andere werkomgeving.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.