actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2013, 23:54
alexandra.moorkens's Avatar
alexandra.moorkens alexandra.moorkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 97
Zo verspreidt een verkoudheid zich (video)

Zo verspreidt een verkoudheid zich (video)

28/11/2013 om 20:18 - Bijgewerkt om 20:34

Tijdens het niezen komen duizenden bacteriën vrij verspreid in 100.000 kleine speekseldruppeltjes. Dit filmpje toont akelig goed hoe besmettelijk verkoudheden zijn.



Tijdens het niezen komen duizenden bacteriën vrij verspreid in 100.000 kleine speekseldruppeltjes. Die vliegen in het rond tegen een snelheid van meer dan 150 kilometer per uur. Wanneer je ze niet opvangt met een zakdoek of desnoods met je handen, dan besmet je anderen in dezelfde ruimte. Het filmpje toont hoe besmettelijk verkoudheden zijn. (MF)

Filmpje - Zo verspreidt een verkoudheid zich!! ZEKER KIJKEN!!!

Bron:
http://www.knack.be/nieuws/gezondhe...mal-117700.html

Mening:
Mijn mening over dit filmpje is: IEUW!!! Ik vond het altijd al belangrijk dat niemand in mijn buurt niesde zonder zijn hand voor zijn mond te houden of zakdoek. Nu ben ik helemaal overtuigd dat iedereen zijn hand voor zijn mond moet doen als hij of zij moet niezen. Beter wat snot in je hand dan al de bacteriën en speekseldruppeltjes over iedereen rond je. Een verkoudheid is al zo besmettelijk, er waarschijnlijk omdat veel mensen hun hand vergeten te gebruiken tijdens het niezen. Even voor de duidelijkheid, je wordt niet verkouden omdat je in de koude hebt gestaan of je nat bent geworden. Je wordt verkouden door een virussen die zich in je lichaam nestelen. Tegen virussen werkt geen antibiotica, dus als je dokter je voorstelt om antibiotica te gebruiken, zeg dan dat je dat niet wilt. Die antibiotica zal meer slecht dan goed doen.
Houd je hand voor je mond!! Zorg voor jezelf en anderen!
__________________
Als de nacht dan gekomen is, sterft een vlinder van pure droefenis.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.