actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2013, 09:14
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
Zo (on)gevaarlijk zijn voedselallergieën echt

Zo (on)gevaarlijk zijn voedselallergieën echt

Mensen die vrezen dat een pindanoot wel eens hun einde zou kunnen betekenen, mogen gerust even op adem komen. Londense wetenschappers stellen namelijk dat je meer kans loopt om vermoord te worden dan te sterven aan een extreme allergische reactie.

Zo heeft een analyse van 13 verschillende onderzoeken naar voedselallergieën uitgewezen dat de kans op een dodelijke aanval amper 1,8 op een miljoen is, terwijl het risico op een moordpoging binnen Europa jaarlijks 11 op een miljoen is. Bij kinderen en jongeren schommelt de kans op anafylaxie dan weer rond 3,25/1.000.000.

(On)gevaarlijk
"Iedereen kent wel die horrorverhalen van mensen die plots sterven door een hevige allergische reactie. Hoewel het angstaanjagend kan zijn, moet je beseffen dat deze dodelijke aanvallen uiterst zeldzaam zijn. We willen bezorgde mensen uiteraard niet kleineren, maar het kan helpen om een gezonde kijk op het risico te hebben", stelt dokter Robert Boyle van het Londense Imperial College.

Stressen over de gevolgen van een voedselallergie kan volgens de onderzoekers een behoorlijke domper zijn op je levenskwaliteit. Daarom hopen ze mensen nu gerust te stellen dat hun risico om te sterven allesbehalve dramatisch verhoogd wordt. Uiteraard wil dit niet zeggen dat de basis voorzorgsmaatregelen overboord gegooid mogen worden.

Bron: De Morgen, 27/11/2013 (16u37), Lynn Formesyn

Mening:
Ik vind dit nieuws met de reden dat er in onze familie veel zijn met allergieën. Er zijn er die dit zeer ernstig hebben soms. Ik heb ook verschillende allergieën maar ik heb ze niet zo ernstig. Meestal wanneer ik iets eet wordt ik "gewaarschuwd" door niet zo erge symptomen van een allergie en stop ik dan meestal ook direct voor het erger wordt. Ik weet dan ook van mijn eigen dat wat ik moet doen om de symptomen minderen.
Mijn tante en nonkel daarentegen hebben dit veel erger. Natuurlijk op een familiefeest wanneer zij een aanval krijgen is het wel even met zijn allen zoeken naar de medicatie. We vragen ons dan ook altijd af, wat als dat nu ergens ander gebeurd. Niet iedereen weer dat die persoon medicatie bij heeft en weet die zitten.
Ik denk dat dit bericht voor de mensen met allergieën toch geruststellend is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.