actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2012, 14:58
J*ns Smolders J*ns Smolders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 29
Charles Michel: 'Succes N-VA door mislukt links beleid'

Het succes van de N-VA ligt voor een groot deel in de mislukking van het linkse beleid in Wallonië en Brussel. Dat zegt MR-voorzitter Charles Michel in een interview met Le Soir en de RTBF. Hij is ervan overtuigd dat Bart De Wever het einde van België wil.

In een interviewprogramma van Le Soir en de RTBF analyseert MR-voorzitter Charles Michel de voorbije gemeenteraadsverkiezingen, waaronder ook de N-VA-golf in Vlaanderen.

Volgens hem ligt het succes van de N-VA voor een groot deel in het mislukte linkse beleid in Brussel en Wallonië sinds 2004. 'Ik laak de struisvogelpolitiek van sommige van mijn Franstalige collega's', zegt hij.

Dat wil niet zeggen dat zijn partij op dezelfde lijn zit als de N-VA. 'Ik ben niet van plan een deel van mijn project op te geven omdat, voor een deel, Bart De Wever dezelfde argumentatie gebruikt.'

Michel is ervan overtuigd dat Bart De Wever België niet wil hervormen op sociaal-economisch vlak, maar België wil vernietigen. 'Bart De Wever zit in het kamp van het populisme, en heeft herhaaldelijk met de grens van extreemrechts geflirt. Maar ik heb niet het gevoel dat hij die grens heeft overgestoken.'

Volgens hem is de PS intussen niet meer onaantastbaar in Wallonië.'Dat is de les van de gemeenteraadsverkiezingen. Vandaag is de MR een onmisbare partner (...) om een ander beleid te voeren.'

Daarbij geeft hij het voorbeeld van Molenbeek waar PS-boegbeeld Philip Moureaux niet langer burgemeester is. Molenbeek was de voorbije jaren een symbool geworden van een PS-overheersing met een gebrekkig beleid, zegt hij.

Bron: De Standaard 20 oktober 2012
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121020_007

Bart de Wever wil België vernietigen in plaats van te hervormen op sociaal-economisch vlak. Ik ben het hier helemaal niet mee eens, ik denk dat dit is wat België nodig is.
Bart De Wever en de N-VA willen verandering en ik denk dat dat heel hard nodig is want we gaan in België de laatste jaren er erg op achteruit op sociaal vlak.
Er moeten maatregelen worden getroffen en ik denk dat Bart De Wever hiervoor kan zorgen, dat hij het goed voorheeft met ons land en het niet wil vernietigen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2012, 19:58
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Ik geloof dat hier wel een kern van waarheid in zit. Nu is Charles Michel zelf lid van een rechtse partij, dus zal hij per definitie het linkse beleid minder prijzen. Maar ik denk persoonlijk dat een links beleid de oorzaak kan zijn voor de verrechtsing van de maatschappij. Het is allemaal heel makkelijk om goed te willen doen en een open migratiebeleid uit te voeren. Sociale zekerheid en opvang moet er zijn. Maar dit moet allemaal wel betaald worden. Het probleem is dat dit vaak niet gezegd mag worden, want dan ben je verzuurd. Ik noem het liever realistisch. Hoe zeer ik ook vind dat mensen in nood moeten geholpen worden, België kan niet alle miserie in de wereld opvangen. Als er in België vijf vreemdelingen naar hier komen, wordt er maar één erkend als vluchteling (de anderen voldoen niet aan de criteria). De andere vier zouden in principe terug moeten naar hun land van herkomst. Wie een beetje het nieuws volgt weet dat dit meestal niet gebeurt in praktijk. Ze kunnen bijvoorbeeld tegen deze beslissing in proces gaan, als ze dit verliezen spannen ze weer een proces aan en uiteindelijk zijn ze al zoveel jaren in België, dat het onmenselijk is hen terug te sturen naar hun land van herkomst. Bovendien heb je nog eens het fenomeen van gezinshereniging. Hierbij kunnen de familieleden van vreemdelingen met een verblijfrecht in verschillende gevallen ook verblijfrecht verkrijgen. Hopelijk kom ik niet ultrarechts over: In wezen ben ik een idealiste die wil geloven in linkse waarden zoals solidariteit. Maar solidariteit mag niet uitmonden in profitariaat.

bron: Dienst Vreemdelingenzaken, Statistieken
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.