actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2013, 18:48
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
‘Bijsluiters geneesmiddelen altijd en overal raadpleegbaar op nieuwe website'

Pharma.be, de koepelvereniging van de innovatieve farmaceutische sector, brengt de bijsluiters van al haar leden op een gloednieuw internetplatform samen. Dat platform is www.e-bijsluiter.be en is vanaf dinsdag voor iedereen toegankelijk, meldt de vereniging van de farmaceutische sector dinsdag in een mededeling.

Voor het eerst kent de bijsluitersite van pharma.be naast het klassieke gebruik op computer ook een volwaardige mobiele toepassing. Patiënten die hun bijsluiter niet bij zich hebben of gezondheidsbeoefenaars kunnen voortaan via alle smartphones en tablets de nodige inlichtingen vinden voor een correct en veilig gebruik van het geneesmiddel, waar ze zich ook bevinden.

Niet alleen de publieksbijsluiters van geneesmiddelen voor menselijk gebruik, maar ook die van geneesmiddelen voor dieren zijn voorhanden. Ieder document kan ook worden afgedrukt.

Niet alleen de publieksbijsluiter maar ook de wetenschappelijke bijsluiter wordt aangeboden op het nieuwe platform. Daarnaast krijgen ziekenhuizen, als ze dat willen, een gebundelde toegang tot alle geneesmiddelen van hun formularium via een op maat gemaakte webservice.

De wetenschappelijke bijsluiters kunnen per rubriek worden geraadpleegd voor een optimaal gebruiksgemak. Het nieuwe internetplatform biedt ook steeds de meest up-to-date bijsluiter. Nieuwe bijsluiters of wijzigingen van bestaande bijsluiters worden binnen 24 tot 48 uur online gebracht.

‘Het platform is gericht op de toekomst', stelt pharma.be. ‘Dat betekent dat gemakkelijk toepassingen kunnen worden toegevoegd, zoals de zogeheten ‘beeldsluiters', dit zijn bijsluiters die met beeld en klank worden verduidelijkt.'

bron: http://www.standaard.be
mening: Ik vind dit een heel goed initiatief. Ik denk dat er veel mensen zijn die de bijsluiter niet lezen. Het is ook heel handig voor als je de bijsluiter kwijt bent geraakt. Je moet gewoon op de site gaan kijken en kan alle nodige informatie vinden. Doordat de bijsluiters op deze site staan kunnen ze steeds geüpdatet worden. Zo hoef je niet telkens naar de apotheker om een nieuwe versie van de bijsluiter te gaan halen.

Laatst aangepast door k#n.vangheel : 5th March 2013 om 18:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2013, 10:36
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Dit initiatief kan er zelfs voor zorgen dat de papieren bijsluiter op termijn kan verdwijnen. Dit was het eerste wat ik dacht toen ik de titel van het artikel las. Het zal op termijn dus eigenlijk niet meer nodig zijn om bij elk medicijn nog een bijsluiter toe te voegen.
Dit platform heeft zeker toekomstperspectief, maar kan tegelijk een beetje bijdragen aan het milieu...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th March 2013, 13:06
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Het is inderdaad een zeer goed initiatief en ook goed voor het milieu.
Maar dat de papieren bijsluiter op termijn kan verdwijnen, daar ben ik het niet mee eens!
De oudere mensen, die niet goed overweg kunnen met internet en websites, maken nog steeds gebruik van de papieren bijsluiter. Voor hen zou dit niet zo praktisch zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th March 2013, 17:25
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Ik geef toe dat er vele oudere mensen zijn die niet overweg kunnen met een computer. Toch zou hier een alternatief voor verzonnen kunnen worden.
De bijsluiter zou bijvoorbeeld voor deze personen afgedrukt kunnen worden door de apotheker.
Zo moet niet elk medicijn voorzien worden van een papieren bijsluiter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.