actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2015, 12:10
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Coalitie: "Ons plan leidt tot nederlaag Islamitische Staat"

Ongeveer negen maanden na het begin van de luchtaanvallen tegen IS toont de internationale coalitie zich zegezeker in de strijd tegen de terreurmilitie. "Dit plan zal de nederlaag van IS bewerkstelligen", zei de Britse brigadegeneraal Gary Deakin vrijdag na een meerdaagse strategievergadering van ruim 300 militaire afgevaardigden uit 39 landen in Tampa, in de Amerikaanse staat Florida.

Het Amerikaanse centrale bevel coördineert vanuit Tampa de aanvallen tegen strijders van IS (Islamitische Staat). Het is de derde keer in een jaar tijd dat het centrale commando dergelijke vergadering belegt. "Op de grond hebben de Iraakse strijdkrachten de opmars van IS gestopt en dringen ze hen terug", zei de Franse generaal-majoor Bernard Commins.

Aan de vegadering in Tampa, in de Amerikaanse staat Florida, namen ruim 300 militaire afgevaardigden uit 39 landen deel. Over toekomstige plannen van de anti-IS-coalitie werd niets bekendgemaakt.

Het Amerikaanse commando deelde wel mee dat twaalf landen van de coalitie tot dusver meer dan 3.600 luchtaanvallen uitvoerden in Irak en Syrië. In Irak nemen er landen als Australië, België, Denemarken, Jordanië en Frankrijk aan deel. In Syrië bombarderen naast de Verenigde Staten en Canada ook verscheidene Arabische landen IS-doelwitten.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/c...staat-a2306814/
Datum: 2/05/2015

Mening:
Persoonlijk vind ik het goed dat we IS-doelwitten bombarderen. Hopelijk komen ze, Islamitische Staat, snel tot de conclusie dat het niet goed is wat ze doen. Wij als verschillende landen moeten blijven nadenken van hoe we ze terug kunnen pakken, hen terug kunnen drijven. De IS is nu aan het verspreiden over heel de wereld. We mogen ze niet gewoon hun gang laten gaan. De berichten in de media over de IS maken me echt kwaad. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen blijft moorden, willekeurig?! Nee, absoluut niet! We moeten een manier vinden om deze terreuracties te stoppen, voorgoed!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2015, 14:22
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
Hopelijk komt deze zogenaamde nederlaag van de IS snel. Maar of extremisten, en dan spreek ik over extremisten van eender welk geloof of met eender welk motief, hier wel degelijk uit zullen leren betwijfel ik. Na de IS zal er waarschijnlijk weer een extremistische groep de kop op steken en chaos veroorzaken. Zoals B*b.Borgmans ook al zei mogen we zulke extremisten niet hun gang laten gaan. We moeten iedereen proberen te doen inzien dat verschillende geloven gerust kunnen en zouden moeten samenleven en dat niet een bepaald geloof oppermachtig is. Dat is jammer genoeg makkelijker gezegd dan gedaan en ik vrees dat het zelfs onmogelijk is sommige extremisten tot reden te brengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.