actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2015, 13:38
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Drie personen opgepakt na bedreigingen tegen Molenbeekse politie

Drie personen opgepakt na bedreigingen tegen Molenbeekse politie

Er zijn vrijdagavond in Molenbeek drie mensen opgepakt nadat ze bedreigingen hadden geuit tegen politiemensen. Dat meldt het Brussels parket. ‘In tijden als vandaag worden alle bedreigingen ernstig genomen’, benadrukt de parketwoordvoerster.
Een eerste persoon werd opgepakt toen hij politiemensen bedreigde aan het Molenbeeks commissariaat. Een tweede persoon werd opgepakt toen die in het commissariaat beweerde de broer te zijn van de eerste persoon en ook bedreigingen uitte. ‘Er werd allusie gemaakt op wat in Frankrijk is gebeurd met politiemensen’, aldus de persmagistraat over de bedreigingen. In Parijs waren politiemensen bij de slachtoffers van de aanslagen op onder meer het magazine Charlie Hebdo.
Een derde persoon werd eveneens opgepakt in Molenbeek nadat hij deed alsof hij het vuur opende op de politie.
De drie zijn opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket. Ze zullen worden voorgeleid voor een onderzoeksrechter. Er wordt een aanhoudingsmandaat gevraagd.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150117_01479071
Datum: 17/01/2015 om 12u23


Mening

Iedereen praat erover. De laatste week is het percentage aan dreigingen, geweldplegingen en aanslagen sterk gestegen, zelfs in België. Radicale moslims vind je overal. Ik ben van mening dat geweld niets oplost. Persoonlijk vind ik ook dat er overdreven gereageerd wordt. Elke godsdienst wordt bespot in cartoons, maar de meeste mensen kunnen er de humor wel van inzien. Het is erg jammer dat moslims zich steeds bij het minste persoonlijk aangevallen voelen. Ik wil hier wel de kanttekening bij maken dat het niet om elke moslim gaat, het zijn de extremistische moslims die elke moslim in een slecht daglicht stellen. Ik vraag mij vooral af wat het doel is van al dat geweld en wat er in het hoofd van de extremistische moslims afspeelt. Ik kan mij niet voorstellen dat er een godsdienst bestaat die letterlijk zegt dat je onschuldige mensen moet doden. Jammer genoeg is dat wel hetgeen de moslims aan het doen zijn. Dit is een groot nadeel aan een multiculturele samenleving. Elke godsdienst heeft zijn eigen opvattingen en het is daarom moeilijk om met verschillende godsdiensten samen te leven. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt en dat het geweld zal stoppen. Iedereen heeft het recht om te leven en zich goed te voelen, er is niemand die over een ander zijn/haar leven mag beslissen. Jammer genoeg is dit wel hetgeen dat nu aan het gebeuren is. Situaties zoals nu aan de gang zijn blijven in het geheugen van iedere betrokkene zitten voor de rest van zijn/haar leven. De impact is in de meeste gevallen zo groot dat deze mensen nooit meer met een veilig gevoel over straat kunnen wandelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.