actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2008, 21:39
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Kanker is dodelijkste ziekte

HLN - 07/04 Steeds minder ziekenhuispatiënten sterven in het eerste jaar na ziekenhuisopname. Kanker heeft het hoogste sterftecijfer. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Alvleesklierkanker dodelijkst
Bijna 25% van de patiënten die voor het eerst met een kwaadaardige vorm van kanker tussen 2000 en 2005 werd opgenomen, overleed binnen een jaar. Daarvan is alvleesklierkanker de dodelijkste vorm met 80% kans op overlijden, gevolgd door leverkanker, slokdarmkanker en longkanker.

Sneller en beter
Een betere nazorg en een betere behandeling door een nauwkeurige diagnose zorgde ervoor dat het sterftecijfer bij een beroerte met een kwart afnam in 2005. De daling van de sterfte bij prostaatkankerpatiënten is te danken aan een diagnosetest, waardoor de ziekte in een eerder stadium kan worden ontdekt.

Reactie: Ik wist totaal niet dat aalvleesklierkaner de dodelijkste kanker was. 80 % kans dat je het niet zal halen is enorm veel.
KRITISCHE VRAAG: dit artikel geldt toch alleen maar voor België of geldt dit artikel voor meerdere landen? Ik kan mij voorstellen dat in landen zoals Burkina Faso, ... kanker niet de dodelijkste ziekte is. Wel?

Nadien las ik op de site van HLN volgend frappant artikel:
20 tot 30 procent van de kankerpatiënten die bij een oncoloog in behandeling zijn, volgt ook een alternatieve therapie.

"Bij ongeveer de helft van de mensen werkt die alternatieve behandeling de reguliere therapie tegen", zegt Jeroen Mebis, medisch oncoloog in het Hasseltse Virga Jesseziekenhuis.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.