actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2010, 07:02
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Kwart gezinnen aan de groene stroom

Kwart gezinnen aan de groene stroom

BRUSSEL - Het aandeel groene stroom bij de Vlaamse gezinnen blijft relatief stabiel, leert de marktbarometer van de Vlaamse energieregulator Vreg. Een kwart van de gezinnen met een energiecontract heeft een groen contract. Dat is een contract dat hen garandeert dat ze stroom van hernieuwbare energiebronnen geleverd krijgen. Dat is een lichte stijging tegenover de 21 procent van het jaar voordien. Jonge gezinnen zijn iets meer gecharmeerd door groene stroom dan de 55-plussers. Van de gezinnen die nog geen groene stroom gebruiken, denkt de helft er toch aan om dat in de toekomst te doen. In 2009 was dat nog 66 procent. Ook hier zijn het de jonge gezinnen (18-34 jaar) die het voortouw nemen. Voor de gezinnen die in de toekomst groene stroom niet zien zitten, blijven de vermeende hogere prijs en het te beperkte aanbod de belangrijkste redenen. Daarnaast zijn een gebrek aan vertrouwen in het controlesysteem en gewoonweg geen interesse in groene energie redenen om niet voor groen te kiezen.
Bij de bedrijven werd de voorbije jaren wel een sterke stijging van groene contracten opgetekend. In 2007 had nog maar vijf procent van de bedrijven een contract voor groene elektriciteit. Vorig jaar was dat al gestegen tot 16 procent en vandaag heeft al 24 procent een groen contract.

Bron: De Standaard
vrijdag 29 oktober 2010

Eigen mening:
Het grote publiek is nog niet vertrouwd met groene energie. Jonge gezinnen zijn hier blijkbaar beter over geďnformeerd, groene energie is dan ook iets waar pas de laatste jaren veel belangstelling voor is. Dat meer en meer bedrijven hierop ingaan lijkt mij te maken te hebben met het feit dat zij door de leveranciers beter geďnformeerd worden en ook omdat dit voor hen een ideale manier is om te investeren. Groene energie past in de strategie van vele bedrijven om als milieuvriendelijk naar buiten te komen.
Ik vind het zeer goed dat de groene energie toch aan vooruitgang wint, maar er moet nog hard gewerk worden om de mensen hiermee vertrouwd te maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2010, 08:49
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Stilletjes aan komt de groene energie in opmars. De energieleveranciers zouden de bevolking zeker hierover moeten blijven informeren. Want uit het artikel is duidelijk dat veel mensen er wel eens aandenken en het wel willen aanschaffen.
Deze mensen moeten we over de drempel van "de twijfel" krijgen. We kunnen allemaal ons steetnje hiervoor bijdragen en de mensen die twijfelen hen ervan te overtuigen dat groene erergie ook goed is. Het is dus belangrijk iedereen zeer goed te blijven informeren hierover!!

Dit is echt in de positieve richting. Hopelijk blijft de groene erergie stijgen en zal binnen x aantal jaren toch de helft van de bevolking hiervan gebruik maken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2010, 11:00
veerle.pleysier veerle.pleysier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 43
Het is zeker een goede zaak dat meer mensen groene energie in huis halen. Ik denk dat het logisch is dat jonge mensen zich hier meer mee bezig houden. Nu is het de taak om nog meer mensen te overtuigen en hierbij ook de 55 plussers.
Ik vond dat er dit jaar veel bedrijven rond groene energie hun deuren open zetten voor openbedrijvendag. Deze dagen zijn volgens mij ideaal om meer mensen te overtuigen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th October 2010, 12:55
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Het is zoals iedereen hieronder al heeft gezegd, het is zeker goed dat de groene energie in opmars is. Volgens mij gebruiken jonge gezinnen sneller of meer groene energie omdat ze nog een hele toekomst voor zich hebben en meteen groen/goed willen beginnen. De mensen die 55 of ouder zijn, vinden het misschien al niet meer zo interessant om nu nog over te schakelen op groene energie. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe oud deze mensen zijn, want 55+ is ngo altijd een grote categorie.
Ik hoop wel dat deze 'categorie' niet redeneerd; de volgende generatie zal het probleem rond het milieu wel oplossen, want dat kan natuurlijk ook. Maar ondanks mijn redeneringen vind ik het zeer goed nieuws dat de groene energie in opmars is. Alle begin is moeilijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.