actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd December 2013, 18:15
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vanackere in mei allicht uit politiek

Steven Vanackere: "Stap in mei allicht uit politiek"


"In mei 2014 komt er allicht een einde aan mijn politiek werk." Dat zegt voormalig minister Steven Vanackere (CD&V) vandaag op zijn Facebookpagina. Vanackere heeft niet de tweede, verkiesbare plaats gekregen op de Europese lijst.



"Wouter Beke meldde me donderdag dat het comité dat instaat voor de lijstvorming heeft beslist om mij niet op de tweede, verkiesbare plaats op de Europese CD&V-lijst te zetten", schrijft Vanackere. "Ik was nochtans zeer graag naar het Europees Parlement gegaan, om ook na de splitsing van BHV toch in de (inter)nationale politiek actief te blijven. Daarmee komt er in mei 2014 allicht een einde aan mijn politiek werk. Dat laat me niet onberoerd. Maar wat er ook van weze, ik ben en blijf een overtuigd christendemocraat."

Steven Vanackere werd in 2004 voor de eerste keer verkozen als Vlaams parlementslid. Later werd hij Vlaams minister van Welzijn, federaal minister van Ambtenarenzaken, federaal minister van Buitenlandse Zaken en federaal minister van Financiën.

In maart van dit jaar stapte hij op in de nasleep van de crisis bij ACW. Hij werd vervangen door Koen Geens en ging weer zetelen als kamerlid.


Derde plaats

Marianne Thyssen, Ivo Belet en Jean-Luc Dehaene zijn op dit moment de drie verkozenen van CD&V in het Europese Parlement. Volgens CD&V kreeg Vanackere de derde plaats aangeboden op de Europese lijst, na Thyssen en Belet, meldt de VRT-nieuwssite De Redactie. Dat aanbod blijft geldig, zegt CD&V, maar het lijkt dus niet te volstaan voor Vanackere.

Vanackere zelf wil niet reageren.


Blog DM, 22-12-2013
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.