actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2009, 10:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Lesbiennes vaker ziek, zwak en misselijk

Lesbiennes zijn vaker ziek, zwak en misselijk


Lesbische vrouwen voelen zich vaak ongelukkiger en ongezonder dan heterovrouwen. Dat concludeert de Stichting OndersteBoven uit een online onderzoek naar de leefstijl en 'het welbevinden' van lesbiennes in Nederland. De vrijwilligersorganisatie grijpt het resultaat aan om te pleiten voor meer geld en aandacht voor lesbiennes.



Depressief en slapeloos

Ongeveer tweeduizend vrouwen deden mee aan het onderzoek, dat is uitgewerkt door studenten van de Universiteit van Amsterdam. Zij stellen dat depressies en slapeloosheid vaker de kop opsteken bij lesbiennes dan bij hetero's.


Geroddel en pesterijen

Ruim een op de drie lesbiennes wordt geregeld geconfronteerd met geroddel en pesterijen in familiekringen en op de werkvloer. Vooral jonge lesbiennes gaan daaronder gebukt.

Voor de analyse van het onderzoek is volgens een woordvoerder van de OndersteBoven het resultaat vergeleken met een zogeheten normgroep. Het is volgens haar dus niet zo dat alleen maar depressieve vrouwen de vragenlijst hebben ingevuld.


Blog DM, 24/04/09 (novum/eb)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2009, 13:08
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Mijn eerste reactie op de titel was: 'Wat een vooroordelen!'
Toen ik vorige week met mijn 'schoonzusjes' televisie aan het kijken was, kwam er een lesbienne op televisie die zei dat ze snel verliefd werd.
De reactie van de 2 meisjes was: Lesbiennes worden altijd snel verliefd.


In dit geval weet ik niet zeker hoe het zit. Lichamelijk zitten zij immers anders in elkaar dan wij. Misschien dat dit verschil wel effect heeft op de algemene gezondheid.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th April 2009, 18:32
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Volgens mij heeft dit niets te maken met het lichamelijk stelstel bij lesbiennes.
Het is volgens mij net door al het geroddel en al de pesterijen dat de lesbiennes zich slecht gaan beginnen voelen.
Ze raken eronderdoor en worden ziek, of misselijk of weet ik veel wat.
Ik vind, we leven nu in 2009, waarom blijft men holebi's de vinger wijzen

Ze zijn toch evenwaardig aan de gewone hetero's??
Ik heb zelf een vriendin die biseksueel is en ik vind haar super.
Vorig jaar kwam ze hiervoor uit en ze dacht dat ik nooit nog iets met haar te maken zou willen hebben, we hadden samen al vele leuke dingen gedaan zelfs samen geslapen, maar wat dan nog??
En ik geef toe, de eerste moment was het wel even slikken, maar na enkele minuten was dat allemaal weg. Het is en blijft mijn vriendin...Dus waarom zou ik haar pesten of roddelen over haar? Of over anderen....
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th April 2009, 21:29
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Niet zo eigenaardig dat lesbiennes depressief zijn, homoseksualiteit is namelijk nog steeds een taboe-onderwerp. Holebebi’s worden vaak scheef bekeken als ze hun ‘coming out’ hebben gedaan. Ik ken zelf ook enkele mensen die op hetzelfde geslacht vallen en ze liggen hier inderdaad vaak van wakker van. Deze minderheidsgroep wordt spijtig genoeg vaak gediscrimineerd en dat kan voor een depressie zorgen bij holebi’s. Het is nog steeds niet evident om als homoseksueel koppel over straat te lopen zonder dat mensen je raar bekijken of je achterna roepen. Er zijn natuurlijk ook holebi’s die hier geen last van hebben en zich goed in hun vel voelen, hier spreken we meestal over holebi’s waarbij de omgeving positief tegenover hun geaardheid staat. Zo zou het dan ook bij elke holebi moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 28th April 2009, 22:04
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Ik denk inderdaad, net het zelfde als Charlot. Sommige mensen zeggen dat homoseksualiteit geen taboe meer is, maar ik denk dat dat een foute opvatting is. We hebben nog vaak de neiging om te zeggen: "Amai, dat is een lesbienne". Fout! Niet alle mensen zijn zo voor homoseksualiteit en daarom komen er verschillende reacties in onze maatschappij, waarvan men verwacht dat men deze gewoon kan slikken. Maar dat is zeker niet zo vanzelfsprekend. Daarom schrik ik er niet van dat deze vrouwen vaker ziek zijn, ze moeten ook immers veel verdragen van de buitenwereld.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 13th October 2009, 14:24
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
Homoseksualiteit... Geen evident onderwerp. Ondanks deze mensen eigenlijk niet verschillen tov anderen worden ze toch anders bekeken. Zou niet mogen kunnen. Wanneer ik zojuist de titel van het artikel las, dacht ik bij mezelf: "Allé wat gaat dit nu weer zijn". Maar ik kan de kop van het artikel geen ongelijk geven. Van pesterijen of roddels word je ziek. De ene persoon kan er al beter tegen dan de anderen. Een dikke chapeau voor mensen die zonder enige gewrongen gevoelens samen over straat kunnen lopen. Er is toch niets mooier dan twee mensen die gelukkig zijn met elkaar. Of het nu een homo koppel is of een hetero. What's the different...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.